Följ med..

Mot Triathlon, Tuffa fjäll, solnedgångar och maxpuls!

fredag 9 juli 2010

Ställtid

En bekant signal. Letar. Söker sig. In i medvetandet. En signal med namnet "harmony" men som varslar om att just det motsatta kommer att inträda ganska snart.
Ur sängen. Dricka vatten, kissa, tvätta nyllet med iskallt vatten. På med produkter som lovar att göra mig fantastiskt vacker. Radion på med nyheter. Inte missa något. P1 morgon, alltid P1 morgon.
Snabba steg till tunnelbanan. Rulltrappa. Rullar på foten. Tåget rullar.
Kort mot läsare på SL. Kort i dragare på cafe. Kort med foto mot läsare på kontoret. Dator på, lösenord efter lösenord och alltmedan kaffeinet stiger i kroppen så vecklar de numeriska, skattemässiga, administrativa och kategoriska problemen och frågeställningarna ut sig till en solfjäder som stänger ute omvärlden och tar över mitt blickfång. Siffror flyttas, ändras byter från vänster till höger och tillbaks igen. Mail efter mail hamnar i en artificiell hög av information som en röd tråd. "Tack jag ordnar det". Klart jag ordnar det. Jag böjer mig hur ni vill. Jag gör det ni vill som ni vill såklart.
Kaffe. Småprat. Mail. Papper. Kaffe. Lunch, snabb lunch.
Möte. Börjar vika ihop solfjädern. Stänger ned program, dator, stänger ned spelet jag inte förstår riktigt men deltar i med en entusiasm som förvånar mig själv.

Ut genom glasdörrar. Stadsluft. Tung i huvudet. Tittar upp, upp upp. Semester. Sommar.

Fullpackad bil. Ska allt detta med? Förra året sov Ebba i en liten tvättkorg och åt tutte allena. Nu egen stol, egen säng, otaliga leksaker. Mitt antimaterilistiska patos får sig en käftsmäll av en my little pony. Sova. Läsa böcker (första avverkad redan), äta jordgubbar en masse varje dag. Dricka ett glas Fume Blanche. Bada bada bada. Kratta. Skrapa färg. Loka Brunn med älsklingen. Leka med Ebba.
Låta alla ideer som drunknat under stora jobbsolfjädern växa och ta plats, kategorisera sig och kanske få ta störe utrymme i höst. Våga göra de där förändringarna man viftat bort.

Gör det du med, slappa. Vila upp dig men låt kreativiteten flöda och utnyttja att allt är lättare när solen skiner och man är ledig. Inspireras, planera.....and action!

Sköt om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar