Följ med..

Mot Triathlon, Tuffa fjäll, solnedgångar och maxpuls!

söndag 21 mars 2010

Flyt o balans


Heeej! :)
Det är vår i luften eller hur? Ja jag vet jag älskar vintern men det betyder inte att jag inte längtar till våren. Det snöade i dag och var läskigt underkylt när vi snurrade hem från Joes pappa o sambo ikväll men, man vet att det är vår när folk blir förvånade att det snöar! Då har man börjat vänta på våren, räkna på den, och bli lite besviken när den inte kommer som man tänkt.
Jag. har. flyt. Jag har haft konflikter inombords och utombords men nu har det löst sig. Jag har slutat amma, och Ebba sover bättre o när jag bara får sova, då kan jag flytta berg.
En ny fas i livet har inträtt på många sätt. Jag vet vad jag vill göra varje dag och jag ska göra det och kan göra det.
Hon på bilden spelar en stor roll också. Det är min mamma. Min syster min faster och Ebbas goa farmor spelar också en stor roll. Att kunna känna förtroende att lämna bort Ebba ett tag för lek men även den vård hon kräver, speciellt nu när hon äter lite medicin för sin mage, gör att jag kan "beta av" jobb o njuta av träning.
Igår lämnade jag Ebba hos mamma för att sova över. Inga problem! Skulle på dejt med Joe och glad ihågen skuttade jag mot tunnelbanan med en blöjbajspåse i handen men den blev jag lyckligtvis av med. Mötte Joe på Amaranten och åt gottgott på Mäster Anders men vid 8-snåret beslöt vi att åka hem. Nej, vi sa inte " det är ju en dag imorgon också" men det var inte långt bort.
Jag var otroligt fnissig efter två glas och föreslog att vi skulle gå till Garbos? Nej? Inte roligt? Nej inte roligt, sa Joe o himlade. Lyrisk över att vara själva skulle jag skoja med Joe att vi just träffat o han skulle lura hem mig på film o godis. Illusionen sprack någonstans mellan chips o godishyllan då jag kom på att vi skulle ha välling också och väl hemma monterade han ihop ett vardagsrumsbord och svor lite men sen hade vi mys i soffan och jag hade lite sovmorgon imorse!
Är lite hög också efter konserten med Dave Matthews Band i måndags. Jag må bli 90 år gammal men ställ mig framför en scen med en artist eller ett band jag gillar och jag blir fjollig som en tonåring. Jag stod o ömsom hoppade o dansade o sjöng med till alla texter jag kunde och var liksom heeeelt borta från min vardag. Underbart. Mer konserter till folket!
Den här veckan är det full fräs på jobbet, jag är taggad, har massor att göra. Sen bär det iväg med Värmland det sköna med lilla familjen.
Träningen denna veckan var lika blek som jag o Joe i jämförelse med Joes jetsettande släktingar. Styrka i onsdags, intervaller i torsdags o en seg 12 km runda idag. Skärpning nu alltså, såhär kan det inte fortsätta. Slarvat med maten har jag också.
Återkommer med vettiga inlägg snarast.
Ha en super vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar