Följ med..

Mot Triathlon, Tuffa fjäll, solnedgångar och maxpuls!

onsdag 8 september 2010

Tom i bollen

Helt slut!

Vill: Sova, sen träna, sen jobba, sen plugga, leka, busa, kramas, ringa de jag bryr mig om, träffa mina vänner. Höstens schema gör sig påmint och ropar "rokad"! Det här funkar inte.

Har varit på kurs i 3 dagar som skingrat dimmolnen. Jag har valt rätt väg. På jobbet. Tror jag. Ett tag till. Revision..vem hade kunnat tro det? Men att kunna tids nog få arbeta med att granska biståndsorganisationer och vara en pusselbit i att se till att pengar går dit de ska, det vill jag. Och revision är vägen dit.

Tittar på nyheter. Blir helt matt. Jag vill inte se någons pappa, farfar/morfar, gammelmorfar/farfar irra i en mörk opersonlig korridor på ett obemannat äldraboende om natten. Inlåst. Vad är det som händer? Vad är det vi andra gör så vi inte har tid att ta hand om de som byggt upp vårt samhälle?

Rädda Barnens nya rapport berättar att 4 miljoner barn som dött de senaste 10 åren kunde ha räddats om vi i västvärlden gjorde mer för dem, och hjälpte dem göra mer för sig själva. Skrämmande. Målet att minska barnadödligheten är långt ifrån uppfyllt. Ger kalla kårar.

Helgen kallar, ja för jag jobbar bara 75% och torsdag blir fredag :D. Det är det bästa jag gjort, att gå ned i tid. Mer tid till mig, mer tid till Ebba.
Snart två veckor till Lidingöloppet så långpass i terräng fredag följt av Hoffmeistro & Chraa med brudarna på Gröna Lund. Underbart!

Ha en fin helg, sug det sista ur de varma dagarna, det fortfarande gröna gräset och att kunna sitta ute och äta! Ta med middagen ut och ät på en picknickfilt, för snart är det mörkt och kyligt och dags för inomhusmys!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar