Följ med..

Mot Triathlon, Tuffa fjäll, solnedgångar och maxpuls!

lördag 24 april 2010

Hälsan- din eviga nummer ett

Jag har varit sjuk. Jag är aldrig sjuk mer än max 24 timmar så det här är ett obehagligt rekord. Det började i tisdags och kulminerade med ett vidrigt dygn i fredags i totalt utmattning och illamående utan dess like. Och jag som skulle ut och skaka rumpa på fredagen. Dricka lite vin, sjunga kareoki och sminka mig lite. Men nehepps.

Det får en att tänka. Man måste sätta sin hälsa först. I alla lägen. Det finns inget viktigare. Och det är alla småjusteringar varje dag som gör att man kan tackla alla bakterier och virus som annars tar sig in när barriärerna raseras av stress, dålig kost, dålig sömn etc.

Men nu är jag på banan igen. Sjukt tungt kort löppass igår hem från jobbet för att sätta igång. Borde inte känts någonstans men benen är stumma.

Annars har jag abstinens. Nomaden i mig börjar röra sig varje år i takt med att solen värmer upp Sverige. Missförstå mig rätt. Jag längtar inte bort från Ebba, Joe o mitt liv. Men jag längtar till att röra på mig. Jag längtar till naturen, till havet och fjällen och dofter och fotavtryck i sand eller på en myr. Mat ur en ryggsäck. Jag har betongångest. Den ligger o gror hela tiden men springer man bara tillräckligt fort över betongklädd mark och kliver in och ur agendor som styrs av SL och företagsvärlden i Stockholm så hinner den inte välla upp likt aska ur en isländs vulkan.

Men så blev jag sjuk...och hann ligga och titta i taket, som är vitt och inte erbjuder mycket i form av arkitektisk distraktion och då kommer minnen och tankar.

Lösningen är inte att ta tjänstledigt och ta första bästa flyg till Australien. Vilket är vad jag skulle göra om jag på något sätt kunde ha Ebba under armen. Lösningen är....att jag måste skapa ett liv där jag kompromissar in min frilufts-fjäll-ensamhet-surf-passion så att den inte kvävs.

Jag saknar också musik och det är ju ett mindre aber att inkorporera. Gitarren står där och jag har massa musik o texter i huvudet. Jag har ju lite skämtsamt sagt att jag ska skriva en schlager men jag tänkte faktiskt försöka göra det. En traditionell schlager, med tonartshöjning brygga o allt det där. Watch this space!
Saknar pianot också, spela piano på ett bra piano mmmmm.

Saknar mycket men har det viktigaste. Massa kärlek och är frisk!

Imorgon åker jag, trollet och Joe till Värmland o röjer över helgen. Ska äta god mat, röja i trädgården, så, hjälpa Carina, pussa på Ebba o andas stillhet.

Sköt om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar