Följ med..

Mot Triathlon, Tuffa fjäll, solnedgångar och maxpuls!

onsdag 24 november 2010

ooooh endorfiner!

Åh det är precis nu man ska blogga!

Jag önskar jag kunde förmedla hälften av den energi och glädje jag känner idag.

Det är som att när man man fått jobba riktigt hårt för att göra sig glad och positiv så får man fart av det och blir extra munter. Idag vaknade jag med en ond hals och var mörbultat trött.
Så brukar det inte vara för mig.

Hela dagen frös jag och kände mig trött seg och kvällens spinningpass jag skulle hålla kändes väääldigt jobbigt. Att det var på ett nytt gym, och jag skulle bli "testad" gjorde inte saken bättre.

Peppade med lite musik (the Sounds) grönt te, banan och djupa andetag. Körde lite rygg och bål och sen var det bara att kliva in i instructor-mode.
Och något magiskt händer. Endorfinerna flödar. Jag ser, bara tjejer i det här fallet, koncentrera sig, ta i, utmana sig och lyfta sig själva lite högre än de tänkt. Underbart.
Fick jättebra omdöme får jag skryta med. Det bästa berömmet är deltagare på passet som kommer fram och frågar "Tack det var jätte bra, när kan man gå på dina pass"? Då blir jag helt varm, och vet att jag oavsett om jag blir en godkänd revisor en dag aldrig kan lämna instruktörsrollen för det ääär för roligt. Så nu finns jag på Fitness Club i Sundbyberg www.fitnessclub.se när de behöver spinnvikarie. Ett supertrevligt fräscht stort gym med bra maskiner och mycket frivikter. Jag kommer försöka träna där 2 gånger i veckan för att stärka upp min rygg och bål och om jag mot förmodan inte skulle vilja ge mig ut i snön någon dag.

Sen skyndade jag hem genom snön, (halleluja snödansen funkade) för att hinna pussa på mitt troll innan hon somnade. Och jag hann, och blev mött i hallen med en stor kram av en liten människa och "klocka" som är nya favoritordet. Sen tömde hon ut allt ur min handväska. Kärlek.

Viktigt att hålla sig varm om man ska ut i kylan efter varma gympass. Fyll på med energi: kolhydrater-protein och lite fett. Kroppen är snabb på att ta åt sig kolhydrater och mår gott av bra protein men får kämpa med fettet direkt efter träning. Dock är fettet så viktigt, men ge dig själv den lättsmälta versionen, kanske från nötter eller avokado när du tränat.

Jag ska skriva mer snart med tips om hur du gör en GOD jul. God mot dig, god mot världen, dina medmänniskor när och fjärran och god mot din kropp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar