Följ med..

Mot Triathlon, Tuffa fjäll, solnedgångar och maxpuls!

lördag 6 februari 2010

1a veckan

Hej!

Jag ska skriva mer imorgon. Det har varit en stor energi vecka. Mycket energi och lite energi. Inte så jättemycket balans. Lite sömn. Alldeles för lite sömn, från söndag tills igår nog i snitt bara 4-5 timmar per natt. Att jag o Joe inte bitit av varandras huvuden är ett under, men ett tecken på att ömsesidig respekt och sjukt mycket kärlek kan hålla de flesta onödiga utmattningsrelaterade raseriutbrott på distans.

När ett av ens fundamentala behov tas ifrån en tar det en enorm kraft att tänka positivt. Att inte bli irriterad på det lilla pyret som inte vet bättre. Det har gått bra faktiskt. Även om den där nappen som jag undvikit nu kommer fram på natten.

Börja jobba har varit otroligt roligt. Samtidigt känner jag att jag liksom dragit igång en liten snöboll som förmodligen varje vecka kommer att växa sig större. MEN, om man stannar upp, tänker o rensar så tar man bara med ren vit snö och struntar i grus o lera. If you catch my drift.

Idag har jag fått min nog bästa 30 års present. En heldag med roliga saker. Bara en bästis som känt en i 29 år kan veta precis vad man behöver. Fick smyga runt i morgonrock o bada bada bada på Centralbadet, sen shoppa lite, sen äta en stor hamburgare, sen gå på bio o äta godis (förlåt Therese o Jessica, back on track imorgon). Samtidigt veta att Ebba var i goda händer.

Helt underbart! Jag är trött som en gnu efter denna vecka men på otroligt gott humör. Sjysta jeans fick jag med mig hem också :).

Imorgon blir det något vettigt på bloggen! Jag lovar! Men idag var m i n dag! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar