Följ med..

Mot Triathlon, Tuffa fjäll, solnedgångar och maxpuls!

torsdag 11 mars 2010

Jag är kvar! :)

Jag är kvar! :)

Ska skriva mer nu! Appselut.

Viktigast som hänt i stora världen måste bland annat vara att Aung San Suu Kyi inte får ställa upp i valet eftersom militärjuntan formulerat en lag som gör det omöjligt för hennes parti att delta om hon är medlem. Det är helt otroligt vad de hittar på. Läs mer om henne på www.dassk.org.

Joe fixade Vasaloppet efter ca 6 timmars sömn de 2 dagarna innan. Från sista startled hade de ju inte ett optimalt startläge men på 10.46 minuter så tuggade han sig igenom det. Starkt jobbat. Nu kan han vila för nu är det min tur att sätta min träning först. Häpp!

Apropå det så har det gått upp o ned. Ökat till 3 gånger i veckan max 2,5 mil ännu, det är ju inget mot vad jag brukar göra. Kört ett 13 km pass i friskt tempo men det känns att man klämt ut en kotte. Kroppen känns rangligare och det gör ont i skelettet. Gör inte som jag gör, gör som jag säger. Jag vilar inte jag jobbar mig igenom det här. Jag står i plankan o stärker bålen så ska det gå. Har inte haft tid att besöka naprapat men ska det sen. När Joe kommer hem.

För han ska iväg i helgen igen. Det är helt ok men jag har svårt att hinna träna då så tar med kotten ut till mamma och drar långlöp där på söndag.

Allt handlar fortfarande om sömn. Måste lägga mig vid 9 för att få min heliga stund o sen hinna somna så jag får sova innan nattstöket börjar vid 3. På något konstigt sätt är det tydligen outtalad kutym att jag ska gå upp på morgonen när Ebba bara inte KAN sova mer. Men på kvällen är det bara bara jag!
Fast med Ebba i rummet, snusandes i sin säng sådär intensivt som bara små bebisar gör. På nattduksbordet, alla mina böcker, en om miljöfrågor, en kurslitteratur som heter Nutrition for Sports, Stora Löparboken och så Clézio (nobelpristagaren) som jag inte tar mig igenom. Det är en underbar stund, jag läser o drömmer mig bort in i min träningsvärld eller bara den litterära världen. Sist hade jag en markeringspenna i handen och somnade med den och nu är täcket lite rosa.... Precis som min värld på kvällen i sängen mellan diskplock o nattvak!

Nu ska jag dit. Skriver mer i helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar