Följ med..

Mot Triathlon, Tuffa fjäll, solnedgångar och maxpuls!

måndag 1 mars 2010

Ny månad nytt fokus

1a mars. Ny månad.

Det har gått en månad sen jag började jobba och det känns bra. Jag tycker det är roligt att gå upp 05.30 och smita iväg bland andra pendlare, läsa DN på tbanan, komma tidigt till kontoret och dricka starkt kaffe och jobba i lugn och ro. Komma hem o byta till mjukisbyxor och krypa runt på golvet efter Ebba. Men saknar att träna. Saknar saknar saknar.

Visst det blir några pass i veckan. Men inte så många som jag vill och inte lika länge som jag vill. Jag måste fundera på hur jag kan få mer träningstid.

Men det har varit Joes träning som varit viktigast nu. Vasaloppet på söndag. Han är så duktig, om du har hans nummer- skicka ett peppande mess på lördagen!

Men SEN, är det jag som ska satsa. Jag hämtar inspiration i musik, i mina böcker om löpning, i bloggar om träning, och när Anja bet ihop käkarna o stampade i stavarna i marken inför sin start efter kraschen då blev jag sjukt inspirerad.

Jag ska inte skylla på vädret för jag tränar lika bra i alla väder. Men när det blir barmark så ser jag fram emot att köra intervaller på 400 meters banan här nere en dag i veckan. Kanske ställa ned barnvagnen o springa runt när kotten sover? Vill upp på 3 löppass i veckan, 1 yoga pass och 2 styrkepass. Det ska gå. Allt jag vill går. Bara jag planerar.

Jag sprang iallafall 10 km på 56 minuter igår. Det är ju ingen värsting tid, men det var halt, o geggigt o tungsprunget och klockan var 14.00 o hade bara ätit lite frukost. Tappat- jag vet.

Det ger mig indikationen att- lungkapaciteten är på väg uppåt och intervallerna hjälper. Men nu krävs mer. Nu har jag varit duktig o hållt igång fram tills Ebba föddes (ja dagen innan var jag ute o gå-joggade). Jag satte igång efter 2 månader och det har känts bra men nu är det 5 månader kvar till det tyngsta lopp jag sprungit hittils och det krävs ordentlig träning för att undvika skador och för att jag ska må på topp.

Detta står på 3 ben- vila mat och träning. Men livet handlar ju först o främst om lilla familjen och vänner. Sen vila, mat och träning. Till detta jobb och det där man måste; handla städa tvättta.
Det är bara att ta fram kalendern och planera planera planera.

Gör det du med, sen kastar man den ibland o gör vad man känner för! :)

Nu ska jag äta rostade nötter och sova lite bättre för litens feber har gått ned.

Ha en bra vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar