Följ med..

Mot Triathlon, Tuffa fjäll, solnedgångar och maxpuls!

torsdag 20 maj 2010

Vila, sova,, snusa, snooza z z z


Hej! Det går inte som jag tänkt. Jag är för trött. Jag vaknar för lätt, vaknar för tidigt, somnar för sent. Tänker för mycket. Men är glad! :)
Men har ett hjärtfel som gör att om jag inte sköter mig så börjar det picka lite i otakt då och då och tenderar att rusa om jag gör en ryckig rörelse.
Så idag är det bums i säng efter det här inlägget. Orhan Pamuks underbara men ganska tunglästa "Snö" får vagga mig till sömns.
Men det är inte lätt. Solen och fåglarnas sång letar sig in och retar den där sprittande vår-sommarnerven som vill njuta av den tidiga morgonen. Koka kaffe, läsa DN och se solen stiga upp och se graderna öka på termometern. För att inte tala om det lilla trollet som gärna vaknar vid halv sex, och leker själv i sin säng. Hennes pappa vaknar inte av det men jag ligger där o vrider mig ömsom road av hennes pyssel med gosedjuren och ömsom irriterad för att jag vaknat innan hon ropat på oss...
Men sova måste man. Tränar man behöver man sova lite mer. Har man god sömn och dricker ordentligt med vatten är man nästan hemma. God mat man njuter av som känns etiskt rätt så har du hälsan nästan klar. Omge dig med kärlek, tänk positivt och andas djupt så kan du lita på att du gjort mycket för att hålla dig frisk!
Idag var jag väldigt trött. Det ryckte i ögonen och hjärtat kändes också lite ryckigt. (detta är alltså inget farligt hjärtfel bara så ni vet). Men här hemma fick jag massa energi av min lilla tjej. Har en så fin bild på näthinnan av en liten rulta som kom stapplande emot mig täckt i hallonfläckar, det är min tjej det! :).
Nu är det dagisbeslut också mitt i alltihop, och schema vill de ha. Känner mig väldigt barnslig helt plötsligt. Näää...vill inte. Måste vi bestämma nu? Är dagiset bra? Eller vill fröknarna helst gå hem? Stå och snacka i grupp? Fattar inte hur de orkar, tänk om alla kidsen lackar samma dag och bara går på tvären, får de inte psykbryt på dem då? Egna barn och andras ungar och allt det där. Har Ebba en sur dag så är man ju trött bara av henne, men de här fröknarna har ett helt gäng med banditer att ta hand om. Och deras blöjor. Hatten av alltså!
Ha en bäst helg! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar