Följ med..

Mot Triathlon, Tuffa fjäll, solnedgångar och maxpuls!

torsdag 31 december 2009

Gott Nytt År!

Många förkastar nyårslöften. Men livet är en cykel och i det cykliska ingår att börja om igen. Det är hälsosamt att revidera o filosofera över hur det förra varvet såg ut o kändes.

Jag är inte för nyårslöften. Men för nyårsplaner. Om det här året inte känts så bra, om du vill att "2010 ska bli det bästa året" så måste du kanske göra upp en plan. Vart vill du? Hur ska du ta dig dit? Vad är hindren? GÅR det att uppnå? Och det viktigaste av allt, vad måste du ge upp för att komma dit? Det finns otroligt höga fantastiska mål att uppnå utan att du behöver ge upp något, utan desstom få lite bonusar på vägen. Men dessa mål har inget med midjemått att göra.

Jag vill gärna vara piffad varje dag, följa modet, vara några kilo lättare. Men för att vara det så måste jag lägga tid o pengar på att läsa Elle, o såna tidningar. Stå framför spegeln och avstå godsaker. Det kostar för mycket.

Däremot har jag några mål och planer som inte kräver någon uppoffring, bara lite omstrukturering och förenkling. Jag vill ägna tid på jobbet o fritiden åt sånt som får världen att bli en bättre plats. Jag vill ta tid att träna för när jag tränar klarnar tankarna, allt blir enklare, jag orkar mer blir gladare och kan ge mer energi till min familj och mina vänner. Jag vill lyssna på mer musik och börja trumma, det gör mig också glad och ger mig mer energi.

Det här året har varit otroligt positivt. Jag har från att varit utbränd pga mitt jobb och arbetat med energitjuvar, bytt arbetsplats och satt ned foten för min hälsas skull. Jobbat hårt, men inte för mycket. Gjort färdigt jobb ordentligt, och avsagt mig sånt jag inte vill göra. Jag har vunnit kunders och kollegors förtroende och hittat tryggheten i mig själv igen efter att ha tvivlat på vad jag kan. Jag har gjort klart för mina chefer o min coach vad jag vill jobba med och sett till att få den bollen i rullning.
Jag har blivit sambo med mannen i mitt liv. Efter 11 år i exil från Stockholm och 7 år utomlands så har jag hittat mina absoluta lycka med en fd målare från Solna. Ödets ironi.

Jag har fått vara med om den högsta lycka, den största oron, den starkaste kärleken och den maffigaste smärta jag någonsin känt, för jag har blivit mamma. Och världen sen dess ser inte alls likadan ut.

2010 kommer att bli ett kanon år. Gott Nytt År på er alla, gamla som nya vänner o familj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar