Följ med..

Mot Triathlon, Tuffa fjäll, solnedgångar och maxpuls!

torsdag 7 januari 2010

Snabbmat!

Hej!

Varit lite dålig med inlägg men det kommer!

Jag är en ketchup-genomförare..laddar med massa saker i pipen o så kommer det! :)

Ska sälja min lägenhet i Östersund och det administrativa med det tar lite tid. Efter mycket om och men ska jag åka upp själv i 24 timmar och ordna med allt. Kan verka stressigt men, 8 timmar i sovvagn och sedan 6 timmar ned känns lite lyxigt..sova ostört och sen läsa böcker o lyssna på Ipod hela vägen ned. Ja, o så lite "homestageing" där emellan då...

Tänkte såhär i nyttotider tipsa om snabb-mat!
Mat som går snabbt, smakar gott och är nyttigt.

Ann-Sofies Quinotto
Quinoa- koka 4 portioner gärna med buljongärning
Hacka:
Lök, en valfri paprika, en stor morot, en broccoli
Fräs detta med olja, herbamare, peppar och franska kryddor och lite soya
I med quinoan vänd runt allt tillsammans
Ev riv 10% ost och rör ned (sänk värmen först)
Eller ät med Keso- 4%. Minikeso innehåller modifierad majsstärkelse som utvinns ungefär som lut- inget att rekommendera!

Annars är mitt "jag orkar inte laga men vill ha något gott" recept -Ugnspannkaka!
Gör med vanligt pannkaksrecept men byt ut lite mjöl mot fiberberikade havregryn!


Träningen då?

Höll ett spinnpass i måndags och körde lite styrka igår
Imorgon blir det 8km-10km beroende på dagsform och om jag får sova i natt.
Söndag el måndag intervall

Joe ska imorgon införskaffa skidor inför vasaloppet. Han har hittils bara några mil under bältet (från i påskas då vi hade några fantastiskt fina dagar i Ottsjö med några fler mil än vad jag rapporterade till barnmorskan....), och har fått åka på min pappas gamla turskidor anno 1990. De har inget spann och det är som att försöka cykla vätternrundan på en trehjuling att åka på dem. Nu är spåren fina i Ursvik och även runt sjöarna så jag ser fram emot att få ta en tur själv på dem.

Fokus här hemma ligger annars på att sluta nattamma. Jag har aldrig tänkt så mycket på sömn som den senaste tiden. Jag m å s t e få sova. Jag vill tillbaks till mina tidiga pigga mornar och ork att träna och tänka. Kanske lite naivt som småbarnsmamma men naivitet i kombination med optimism i dumskalle klass har jag tagit mig fram med förut! :)

Skriver mer i helgen! Sköt om er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar