Följ med..

Mot Triathlon, Tuffa fjäll, solnedgångar och maxpuls!

söndag 24 januari 2010

På dåligt humör

Arg. Det är ingen bra känsla, men ofta konstruktiv i mitt fall. Jag vågar påstå att jag har en person i min närhet som totalretarderar när denne blir arg. Blir som en barnslig bebis. Går inte att diskutera med.

Jag blir inte alls barnslig. Inte drastisk.Åh nej. Jag känner bara att jag måste packa ihop mina grejer, bebis o bebis grejer och sätta mig i bilen och åka iväg. Nej, orkar inte, det är så mycket man ska ha med sig om det ska gå smidigt. Bebis magsjuk. Inte bara att åka.
Jag går på bio. Ja det gör jag, jag bokar en bio, nehe fan den börjar halv nio det orkar jag inte.

Mitt utbrott slutar med att jag sitter här vid datorn och är arg istället. Det är vuxet.

Men jag hittade en bra sida åt er- http://frii.se det är Frivilligorganisationernas Insamlingsråd och där finns de medlemmar listade som uppfyller kraven på att använda 90-konto.
JA Röda Korset är med. Och det är lätt att påstå att eftersom de drabbats av förskingring så duger ingen att ge pengar åt. Men de som har 90-konto är hårt granskade och har strikta krav på sig rörande hur stora administrativa kostnader de får ha, vad pengarna går till och hur de fungerar helt enkelt. Röda Korset utsattes internt av förskingring och det är väldigt hemskt att någon utgör sig för att jobba med välgörenhet och sen utnyttja sin position. Men det kan man inte använda som argument för att inte engagera sig.

Jag är så arg. Jag ska gå och yoga andas en stund så blir det bättre!

Ny vecka! Nya möjligheter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar