Följ med..

Mot Triathlon, Tuffa fjäll, solnedgångar och maxpuls!

måndag 15 november 2010

Leva din dröm

kan bara du göra. Bara du väljer om du tittar på solen idag eller ser molnen. Bara du bestämmer om något händer dig, eller händer i din värld. Bara du bestämmer om det tar plats i din tankevärld. Tar av din energi.

Det finns saker som händer ändå, som är så hemska så vi inte kan välja att se det goda i det. Som gör att vi måste känna smärta, fråga varför om och om igen, och för alltid leva utan ett svar.

Så det där som du vet, att du kommer kunna skratta åt, eller iallafall ha glömt, det kan du väl lika gärna släppa nu.

Saker händer inte dig. Du låter dem hända dig. Jaja säger du nu, sådär kan man ju inte säga, jag hade en skitdag idag, det regnade, jag glömde x och hann inte y och det var segt och tråkigt på jobbet och jag är inte nöjd med min kropp/hus/sambo/livet i allmänhet och fy faaaa* vad tråkigt det är i november.
Ja det kanske det är. Men ingen kommer ge dig Nobelpriset för att du tänker så. Inget bra kommer av att du filtrerar dagen genom den grå dimensionen.

Livet blir, precis det du gör det till. Varken mer eller mindre.

Våga! Våga! Våga! Jag har bestämt att 2011 ska bli drömmarnas år. Året då drömmarna blir av. Sen är det så att de i mångt har blivit av, och de kommer nog fortsätta bli av, men just 2011 ska mycket bli av.

Realistiska drömmar, verkliga drömmar. Vissa drömmar får vara bara drömmar. Realistiska verkliga drömmar, är de som du kommer må bättre av att förverkliga, som kommer få dig att gå runt med ett leende i mungipan vid tanken på att du ska-är-har gjort dem.
De kräver lite jobb, och mod! De kräver planering, hur ska jag ta mig dit, från där jag är nu?

Jag har haft en notering i mina anteckningar om resedrömmar. "Taghazout surfing Marocko" står det kort och gott. Var och hur? Jo 15e januari och genom att ta hjälp av familjen. Så åker jag. Ska träna upp paddelmuskler innan och modet och sen surfa tills jag gråter. Yoga. Meditera, äta god mat och sova. Det var dröm 1 som ska upplevas 2011.

More to come...

Gör den här ruggmysiga novemberveckan till din. Att ta sig ut och gå/springa/jogga/rusa/stavgå i det värsta tråkigaste rusket, ger en glädje och energikick som liksom med sin fart nere ur leran o geggan skjuter extra högt. Testa! Du kommer aldrig ångra att du gav dig ut, men kanske ångra att du stannade på soffan.

;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar