Följ med..

Mot Triathlon, Tuffa fjäll, solnedgångar och maxpuls!

tisdag 16 november 2010

Utmanad!

Jag har blivit utmanad. Av Mikaela. Hon är tuffast av tuffast. Jag framstår som en slö mes i jämförelse med henne. Hon är störtskön.

Vadan detta? Jo vi ska göra klassikern. Ska vi. Tydligen. Jag gillar att springa. Långt. Gillar att simma, cykla och åka skidor. Men inte långt. Tyckte jag var fiffig som såg att man kunde göra klassikern och komma undan med Engelbrektsloppet som bara är 6 mil, istället för Vasan. Men detta föll inte Mikaela i smaken.
Hon menade att vi skulle ångra oss om vi inte kör hela Vasaloppet. Tuff brud. Det här ska bli roligt.

Jag ska vara helt ärlig. Jag är rätt lat. Jag tycker om att springa, för jag bara GÖR det. Jag snörar mina skor och springer när hur och var jag vill och lyssnar på musik som bär mig framåt. Nu blir det andra träningsbullar. Men klassikern ingår i en av mina realistiska drömmar. Och om Mikaela vågar satsa, så måste ju jag. Och sheizze vad roligt vi ska ha på vägen! :)

Just idag orkar jag inte något. Ebbisbebbis håller på att få huggtänder (utgår jag ifrån annars vet jag inte vad det är) och är hängig, grinig, matvägrande och en riktig surpåse. Inatt var det firma stök och bök klockan 2 och sen klockan 5 då vi skulle titta på tv, gjorde hon klart, utan ord.
Jag är inte så stark mentalt nattetid och mutar med välling och förnedrar mig själv genom att hon får ta hela sängen och jag ligger och klamrar på en smal sträng utan täcke. Hon sparkar mig i magen, nyps och stoppar nappen i min mun och jag bara ligger där i min sömnkoma och tar emot.
Men så emellanåt så kommer det två små armar som bara vill kramas och en mjuk liten nacke som man får snosa på när hon lägger sig i en boll i min famn och då är det värt det tusen gånger om.

Love it. Skulle inte byta det för allt i världen. Men sova lite mer. Ja ja jaaaa.

I helgen bär det till Värmland. Underbart. Elda i spisen och kratta så armarna går av.

Vill du träna dig till snygga ben? Fast rumpa? Ta något tungt i vardera handen kanske någonstans mellan 5-20 kilo, eller varför inte en tung ryggsäck lastad med något? Rulla axlarna bakåt, knip åt med magen så du tippar höften lite framåt. Ta stora kliv och sjunk ned så bakre knäet nästan går i marken, med ryggen rak och spänningen kvar i magen. Främre knäet ska vara rakt över foten. Kom upp genom att trycka ifrån med båda benen, och gå så framåt med djuuupa kliv. Gör underverk. :) Jag gick runt så på gymet igår, följd av undrande blickar och jag har en underbar brännande träningsvärk idag. Ska försöka lägga upp bilder på övningar sen men jag + teknik=osant.

Ha en mysig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar