Följ med..

Mot Triathlon, Tuffa fjäll, solnedgångar och maxpuls!

onsdag 23 december 2009

Jo vi har julgran. Enligt Kajsa Warg

Tomte -check!

Gran (ish) - Check!

Fixade julgran av överblivna kvistar från granhandladen i centrala Sundbyberg. Satte dem i en kastrull, dit med ljusslinga o så lite bling bling- klart o betart! Har dessutom tränat idag. Julskinka blev det också, inte på grund av någon hjältemodig insats av mig utan av min syster och faster. Jag gillar inte skinka men det luktar gott. Slår in lite paket..med betoning på lite. Känns bra. Inte ett paket till Ebba men ett fadderbarn i Afrika och ett kort som förklarar att hon är en liten prinsessa med två föräldrar som älskar henne över allt annat och en stor familj som älskar henne nästan lika mycket.

Hon har en säng att sova i, med mjukt täcke, gosedjur och leksaker. Hon har varma kläder om vintern o klänningar att ha en sommardag. Hon får mat, och det finns hur mycket mer som helst till henne. Hon sover tryggt utan hot om faror. Skulle hon bli sjuk finns världens bästa sjukvård tillgänglig för henne några minuter härifrån. Hon kommer få gå på dagis, leka, lära sig läsa, skriva och räkna och leva i en demokrati som vi så ofta tar för givet och nästan spottar på. Hon kommer att ha samma rättigheter som pojkar i hennes ålder och lära sig att hon kan bli vad hon vill.

Således behöver hon inga julklappar, även om hon såklart kommer få det. Men inte av mig, inte i år. Hon får ett fadderbarn som behöver pengarna mer och förhoppningsvis kan hon tids nog få samma glädje av sitt fadderbarn som jag fått av "min tjej" Wu Thien Tham som nu är stora tjejen och är så duktig och har det bra på sitt barnhem.

Har du inte köpt julklappar än och sliter ditt hår i sista sekunden, titta in på www.unicef.se/gavoshop eller www.sos-barnbyar.se. Det värmer bättre än glögg både att ge och att få!

Trodde jag skulle få titta på filmen Love Actually idag men tog fel på kanalen. Så jag har lite tid att skriva istället. Kommer på att det är ju det allt handlar om, egentligen.

Love. Actually.

Godaste julen med massa god knäck o snöbollar önskar jag er alla!


1 kommentar:

  1. Jaa, vad kul att du har en blogg nu. Och vad sooot Ebba ar pa kortet! Ja det var faktiskt jakligt tufft. Men nu mar jag prima igen! Som tur ar, for imorgon ska vi satte oss pa planet till Koh Samui =) Hoppas ni har det bra dar hemma och att ni har en fin jul! Halsa allihopa fran mig och Stefan =) Kram kram!

    SvaraRadera