Följ med..

Mot Triathlon, Tuffa fjäll, solnedgångar och maxpuls!

söndag 11 september 2011

24 km blev 13 blev all good

Hej på er!

Det var ingen piggelin som studsade ur sängen imorse. Fysiskt var jag pigg men skallen var seg som kola. Tyckte det verkade väldigt varmt ute tills jag insåg att Ebba programmerat om termometern till Fahrenheit. Lämnade Ebba med bil till hennes pappa. Tog bussen till Norrtull och blev ännu segare i omklädningsrummet på Planet Fitness.
24 km kändes oöverstigligt. Speciellt när jag visste att jag då skulle ha 15 minuter att duscha och kasta i mig mat för att ta över Ebba igen.
Men..som från ovan kom en lösning- en grupp som skulle springa Stockholm Halvmarathon nästa vecka skulle springa 11 km med fartökning. Underbart! Peters långlöpgrupp klarade sig själva så jag hakade på här.
Vi testade på delar av Sthlm 1/2mara bana under glatt tempo. Kände mig grymt pigg. Riktig njutlöpning med ett trevligt gäng. Landade på 13 km. Jag tog hand om stretchen sen och hade gott om tid att duscha och knata upp till syster och äta där innan Ebba kom.
Vid 15.00 dök så äntligen Jacqui upp. Min fina fina sister som ni ser här. Det var 3 år sen, eller igår vi gick upp o ned längs stranden och hoppade bland vågorna i havet i Mooloolaba men så mycket har hänt och båda har haft resor både nedåt och uppåt. Jacqui tränar Capoiera och vi letar efter någonstans att testa denna vitbyxade sport i Sverige.
Jag "har inte tid" att vara ledig imorgon. Men det tänker jag såklart att vara. Jacqui tourar Europa och kom senast från Wien och ska vidare till sina rötter i Estland och sen Helsingfors.
Gud vet när jag ser henne igen. Jobba kan man göra precis hela tiden och det tar aldrig slut.
Ebba har tagit Jacqui till sig och gnuggar näsan mot henne och bäddade hennes säng med docksängkläder. Två änglar. Nu är det läggdags!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar