Följ med..

Mot Triathlon, Tuffa fjäll, solnedgångar och maxpuls!

fredag 16 september 2011

Morgonstund har löp i mun


Nä det var inte helt lätt att ta sig ur sängen så låg och drog mig i 20 minuter. Själv. I tystnad. Jag vet helt ärligt inte när det skedde sist och det var magiskt underbart och väldigt uppskattat av min snurriga skalle. Oavsett hur rörigt allt ter sig på kvällen är det sällan jag vaknar med oro i kroppen. Ny dag. Nya möjligheter.
Men sen skuttade jag ur sängen och i skorna och träningskläder och ut genom den lilla balkongdörren i hotellrummet och ned mot Mälaren och ett eljusspår. Det var verkligen kyla i luften och länge sen jag tränade så tidigt.
Tog en kort runda på ca 6 kilometer på det fina lövprydda elljusspåret med lite backruscher utan att ta i sådär direkt. Kroppen svarar inte alls som förut vid träningen på morgonen- det är en vanesak helt enkelt.
Med en vecka kvar till ett lopp är liksom den fysiska träningen gjord. Men kroppen är lite senil och behöver bli påmind sista veckan om vad som komma skall. Så tänker jag. Så jag kommer köra ett sista längre pass på söndag. Så kommer kroppen ihåg att den ska springa långt. Sen springer jag ett lugnare pass kanske tis- ons så kroppen känner att det är lätt. Sen springer jag lite på fredagen med lite korta ruscher så kroppen precis dagen innan blir påmind att imorgon ska vi springa fort! Det skickar musklerna i "redo" läge och rensar blodflödet känns det som. Det är som en kran som spolas igenom med friskt vatten så när det ska vridas på max dagen efter, så är rören rensade! Am I making myself clear??? :)
Lidingöloppet känns dock som ett långpass under en rolig jobbhelg. Det ska bli sjukt roligt men är mest taggad över att heja fram kollegor som utmanar sig i såna sammanhang för första gången.
Längtade så det knöt sig i hjärtat till att hämta på dagis. Blir lika förvånad varje gång jag är borta en natt från Ebba hur mycket jag saknar henne. Tuffa självständiga jag liksom.
Att tampas med lite 2-års trots, en hög med tvätt, 3 påsar från Ica, städ, jobb och lite spill pga bus är en vanlig fredag. För imorgon, trots allt jag har att göra och förbereda- ska jag vara helt ledig!
Spa med tjejerna på Centralbadet, lite häng på stan, heja på finaste Helena när hon halvmaradebuterar och sen på dejt med min hjälte. Men först tidig morgon med lilltrollet så nu sova!

Ha en fin helg så hörs vi på söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar