Följ med..

Mot Triathlon, Tuffa fjäll, solnedgångar och maxpuls!

måndag 5 september 2011

Septembers första galna vecka igång

Terapi i stressiga tider- koka äppelmos på äpplen från Solbacka


Hej!

Förkylningstider! handhygien+nys i armvecket+inte låta sig frysa och laga en superkopp med:

Citron, färsk riven ingefära, tranbärsjuice och hett vatten. Drick och njut!

Jag vaknade inte alls så pigg och så tidigt som jag tänkt men tog tantcykeln till jobbet lyssnandes på P1 morgon och med andra hjärnhalvan koordinerandes dagen.

Det är 15 arbetsdagar till Lidingöloppet. Det är även tid för planering av förvaltningsrevisioner av de ideella organisationer jag jobbar med. Det är även dags att förbereda lägenheten för fotografering. Alltid dags att umgås mycket med Ebba. Tjejdag med besök på Centralbadet. Träning med jobbet på lördag. Träning med jobbet. Alltid tvätt, städ, räkningar, träna, träffa vänner, driva sig själv framåt, handla och laga mat. Sova 8 timmar. Träffa hjälten. Ordna med foton till dagis. Föräldramöte. Fixa vinterkläder till Ebba. Till det alla saker jag vill göra: Yoga, utnyttja gratisträningen på Sats vi har. Göra ett nytt spinnpass. Plugga in näringslära och fysiologi och sportskador igen. Spela gitarr. Sitta på balkongen sista varma kvällarna. Läsa böcker. Kolla utbildningar.

Ja. Antingen kan man se allt man inte hinner göra och bli galet stressad över det. Känna sig otillräcklig. Tycka att livet är hämta lämna på dagis, jobba, torka golvet, köra en tvätt, inte hinna ta hand om sitt utseende. Stupa i säng.

Eller.

Så ser man, nej inte man, jag ser det man hinner. Det man faktiskt gör. Är stolt över att man vill så mycket mer. Skriver ned det och så vips så kommer energin och tiden och man kan göra något av det där lilla extra. Som inte bara gör att hjulet rullar. Tid- får vi ju ny hela tiden och den är vår alldeles egna att göra vad vi vill med.

Jag kan inte säga att jag är helt nöjd med mängden med nästanmåsten som ligger i pipen i september. Jag kan inte göra så mycket åt dem, men jag kan göra allt åt hur jag tacklar dem.

Med en bråkig mage så blir det första att sova ordentligt och äta bra.

Jag mår också väldigt bra av att skita i precis allt och göra något som bara ger glädje. Så idag, istället för att muta Ebba med Pettson så kokade vi äppelmos. Ebba hölls med ett äppelskrutt under vattenkranen och jag testade att koka dessa fantastiska äpplen med kanel och ingefära. Och shebaaam vad gott det blev.


Det riktigt extravaganta som händer denna vecka, på söndag är att jag får besök från Australien av den här fantastiska tjejen som är en sister till mig. Vi bodde nästan grannar i Australien och pluggade ihop på ett internat i Coffs Harbour där vi läste en kurs i Coastal Marine Management (typ havskustrelaterade miljöfrågor). I en vecka bodde vi i en folkabuss, tvättade oss i havet och lagade mat utomhus och kom väldigt nära varandra. Nu kommer hon hit och jag önskar jag kunde vara helt ledig och bara visa henne mitt vackra land. Jacqui har jobbat som vildmarksguide i Australien och kan tampas med jaktgalna karlar såväl som giftiga ormar!

Men det är som sagt 6 dagar dit och det är ett otal timmars jobb, 3 hårda träningspass, föräldramöte, Ebbabusupptåg, testlopp, tvättmaskiner och guvetvadannat emellan det. Häng med!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar