Följ med..

Mot Triathlon, Tuffa fjäll, solnedgångar och maxpuls!

fredag 30 september 2011

Crossfitpremiär och mot landet

Men åh. Jag blev rörd till tårar av de fina kommentarer jag fick på bloggen igår. Jag säger ofta som svar på frågan varför jag bloggar, att får jag en person att börja träna och hitta glädjen i det, och någon att utmana sig själv- då är det så värt det. Jag älskar dessutom att skriva! Min dröm när jag var liten var att bli journalist. Jag har läst journalistik men har alldeles för mycket åsikter så jag kunde inte ens skriva en endaste nyhetsartikel på 5 rader utan att lägga in en åsikt. Så jag har min egen lilla spalt här, min krönika där jag får ur mig allt jag har i skallen och hoppas att några har glädje av det- så är allt bra!
Jag är just tillbaks från en riktigt trevlig fredagstillställning. JärnkvinnaSofie hade dragit in Magnus i att leda ett Crossfitpass med oss nere i Karlbergs slottspark. Vi blev ett gäng på 7 tjejer som rullade ned till parken som badade i sol. Vi höll till borta i ändan av den avstängda hinderbanan.
Det var så kul att träffa Sofie- äntligen! Att ha något sorts catch-up samtal med ändorna i vädret under björngång är inte helt lätt så ser fram emot en lunch snart!
Vi körde 3 varv med övningar som fick alla muskler att vakna till. Jag är nog inte så klen som jag tror men det finns mycket att jobba på.
Solen sken och förutom en endorfinkick och massa skratt och glädje av att träna med härliga tjejer fick jag med mig ett par rosa tights att springa Sörmlandsultran i av Sofie samt senaste numret av Fitness Magazine. En hel del gräs och grus har jag också transporterat in här på kontoret ser jag nu....
Det känns som en underbar sensommardag och nu ska jag hem, duscha snabbt och hämta den underbaraste lilla trollungen på dagis och sen bär det mot Värmland och 3 härliga efterlängtade dagar på landet med upptäcksfärder i skogen i 2-års takt. Hoppas ni också får en fin helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar