Följ med..

Mot Triathlon, Tuffa fjäll, solnedgångar och maxpuls!

onsdag 9 februari 2011

Bosön- utan BH

God kväll!
En till lång, rolig knasig dag till ända.
Den började tidigt. 0540 ringde klockan. Ebba hade redan 0430 vaknat och installerat sig och gosekaninen i sängen med sina alltid lika förvånansvärt högljudda sovljud. 0620 plockade jag upp min kollega och mellan den tiden och 0715 körde vi fel ca 3 gånger. Först missade vi Norrtull och då spottas man ut ur Stockholms tvångströjevägsystem först vid Kungsbron. Sen var det någon avfart direkt efter bron till Lidingö som försvann i periferin.
Nåväl, väl framme på Bosön var det inte alls fullt med heta lättklädda atleter som jag tänkt utan nästan bara jag och ANna. Vi sprang lite på banan till uppvärmning och körde styrkeövningar och snattrade. Inte mitt effektivaste pass men trevligt!
När det skulle tvagas före vi kastade oss över frukosten och sedermera siffrorna insåg jag att jag hade med mig allt utom bh. Min tunika var en sån där som visade formen på det mesta. Vår tredje kollega som anslöt senare räddade situationen.
Maten på Bosön är väldigt god! Det är trevlig stämning och det är så uppiggande att se massa folk i träningskläder som äter med frisk aptit.
Solen sken men jag var djupt inne i en databas hela dagen och var riktigt trött framåt eftermiddagen.
Jobbet från förra veckan är inte klart och det ramlar in mail om nästa veckas biståndsprojektsgranskning redan och det gäller att hålla reda på allt och göra EN sak i taget.
Eftersom magen har varit så krånglig och nu är bättre när jag inte äter så mycket kolhydrater så håller jag fast vid det. Men till middag idag har det verkligen inte blivit något som borde läggas upp bredvid varandra:
Pankisar med proteinpulver och bär
2 ostkorvar
1 morot med tortilladip.
Massa tillsatser i korv o dip. Blä. Men har inte hunnit handla så det får bli vad som finns i kylen. Ebba har dinerat med farfar sin på fin restaurang och då äter jag det jag är sugen på. Ebba, har vid 1,5 års ålder ätit på fler fina restauranger i Sthlms innerstad än sin mor och fler lär det bli. Respekt.
Tittar efter snöflingor och det verkar bli något sorts busväder. Är väldigt löpsugen och ska försöka få in ett längre pass innan söndag.
Något Colting sa var att man inte ska träna hårdare än man kan göra om det dagen efter. Och vila- är bäst aktiv. Jag håller med! Jag kan springa ca 2,5 mil två dagar i rad.
Så 2 mil, följt av 4,5 mil skidor borde funka. Det sliter inte alls på samma sätt. Inte samma rörelse- inte helt samma muskler. Men ger dubbelt så mycket endorfiner, frisk luft och glatt hjärta.
Snälla snälla universum, ge mig SNÖ, ge mig fäste, ge mig glid, ge mig ett spår som håller och om du vill, ge mig sol!
Ha en fin kväll!

1 kommentar: