Följ med..

Mot Triathlon, Tuffa fjäll, solnedgångar och maxpuls!

fredag 11 februari 2011

oh the joy of snow


Hej på er!

Jag vaknade halv sex och sneglade ut genom persiennerna, rutan var VIT! Underbart! Skutt ur sängen, på med två lager och terrängpjucken.
Ut genom dörren och fick hjälpa granne skjuta på bilen som fastnat.

Vidare ned runt sjöarna. Inte plogat utom på ett ställe. Grym träning för benen. Sprang mer på framdelen av foten- i sann barfota anda och det kändes bra. Hann bara vara ute 50 minuter inklusive bilknuff men var betydligt mycket piggare än jag skulle varit när jag väl kom in i siffrornas värld efter niosnåret.



När jag väl ja...först var det stopp i en tunnel på blå linjen. Den muntre tågchauffören föreslog att man kunde ta gröna linjen. För den gick ju. Om man nu hade ärende dithän...Det hade inte jag. Skulle åka röd linje. Som jag aldrig gör. Märkte jag. När jag snopen stod i Norsborg och undrade om inte Stadion låg på den linjen? Nej det fanns två grenar visade det sig. Åka tillbaks. Göra om.

Jag är STOLT över att mina fötter är bra på att ta sig fram i djupsnö, men att jag inte kan storstadsdjungelns a-ö. Rim o allt.

Eftermiddagens solsken som åtnjöts genom ett taxifönster gjorde mig SÅ sugen på skidor, löpning, pulka. Rundan imorse var så kort så den var redan ur kroppen. Jag älskar känslan av ett träningspass som ligger kvar i kinderna, benen och andningen.

Imorgon är Ebbadag. Söndag är skiddag. Jag har ju beställt en rejäl laddning snö så ursäktar om den ställde till det idag. Förbanna den inte, åk på den och spring igenom den.

Trevlig Fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar