Följ med..

Mot Triathlon, Tuffa fjäll, solnedgångar och maxpuls!

lördag 5 februari 2011

En toppendag!

...börjar alltid med mys med Ebba! Efter gårdagens lilla bryt så är jag mitt positiva jag igen. Eller- det var jag igår med det var bara lite för mycket stök som hände. Och det krävdes chokladpudding och en kartong cocosbollar (ja en hel!). Det gör det inte idag. Idag krävs inga externa attiraljer. Bara jag och de jag har runt mig.

Vi bor ca 200 meter från en simhall- och har varit där kanske 4 gånger. Jag skäms!
Idag följde vi med Ebbas jämnåriga granne Ellen och hennes mamma och OJ vad skoj det var!
70 kallsupar utan gnäll senare är vi hemma. Två trötta tjejer och Ebba somnade före maten och sover än...

Det är vilodag från träningen idag men tänkte försöka hinna springa 2 mil imorgon. Eller iaf 15 km. Vi får se. ett bonuspass som skulle sitta bra såhär 3 veckor från Vasaloppet.

Nästa vecka är den tyngsta jobbmässigt på hela året (tror jag!) men även där finns ljuspunkter- jobbet i sig är jätteroligt, det är bara att det är väldigt mycket som ska hinnas med på väldigt kort tid.
På tisdagen kommer Jonas Colting och föreläser på jobbet! HAJA! Han är lite extrem- men jag hämtar mycket inspiration för träning och kost från honom. Vi ska dessutom vara ombytta för att få ta lärdom av hans löpteknik! Can't wait!
På måndagen har vi också, via jobbet, tillgång till en valla och skidteknik lektion här i närliggande Ursvik men det får jag släppa för jag har inte barnvakt två kvällar i rad!
I övrigt är det förbereda, planera och andas som gäller. För att få in sömn, tid för Ebba och den i denna fas så viktiga träningen så måste det rulla på schema några dagar. Saknar mina vänner som jag inte hunnit träffa på ett tag men istället för att gråta över spilld mjölk så får man fylla på glaset senare.

Det jag vill förmedla, är trots allt träningsglädje! (Det finns faktiskt en fantastisk blogg som heter just så).
Träningsglädje är ett bra pass, ett hårt pass, ett lugnt pass. Ett pass som var apjobbigt- men man genomförde. Ett träningspass man fick till, fast man inte trodde man hann. Det är bara att använda fantasin och kreativiteten för vill du- så kan du! :)

Ha en jättefin helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar