Följ med..

Mot Triathlon, Tuffa fjäll, solnedgångar och maxpuls!

torsdag 3 februari 2011

Min löparrygga-och var är kung Bore?

Jag är ingen materialist. Det går inte, jag jobbar 80% och de här 20% mindre lön gör att jag får prioritera bort Ittala glas, Svenskt Tenn etc. Och det gör jag så gärna!

Jag väljer tid, istället för fina vinglas. Jag väljer tid, att dricka kaffe från pappas kaffekokare från 70-talet ur min stora mugg från Indiska- istället för att sippa en latte producerad ur en disc från en Tassimo i farten för att jag måste till mitt 40 timmar + / vecka jobb. Nooo thaaaanks.
Sen håller jag i prylar som jag gillar. Håller i dem till förbannelse.
Jag har som nämnt tidigare- ett par höga Reebok sneakers- som är från förra gången de var moderna. Lite slitna- ja, men så mycket coolare!
Jag har en sportbh som jag fick när jag var 16 år- den är fortfarande klart bäst vad gäller att hålla pulsbandet på plats.
Jag har ett par vandrarkängor som jag också fick när jag var 16 år. Och när jag fjällvandrar sover jag gott i pappas tält från 70-talet det med.
En till pinal som verkligen gjort skillnad för mig är denna! Som jag fick av multisportgurun Micke Lemmel, 2006 i Åre. Den hade nog gjort sina mil innan jag fick den, och nu har jag lagt till!
Jag hade den på ryggen när jag genomförde min första (och troligtvis enda) Skidalpinist tävling, VertexVinter 2007. Lyckades surra fast skidor och allt på den.
Den har suttit där under flertalet långpass. Under resan till Australien 2008.
Under mitt fjällmarathon förra året (som syns ovan). Då var den fylld med en camelback- karta- kompass- första hjälpen- underställ - och mot slutet- 2 stora chokladbollar!
Och just nu använder jag den som handväska- för att den är så jäkla bra!
Ytterfacken i mesh är perfekta för passerkort, kalender och läppglans.
Insidan för träningskläder. Den sitter som en smäck på ryggen när jag springer och ger mig någon sorts mental extra kick!
Så tack Mickael! :)
I öööövrigt är jag lite fundersam över Kung Bores rätt patetiska leverne just nu. Det här är ingen temperatur och inget väder för långpass skidor. Planen var att åka 3,5 mil imorgon men jag har inte riktigt tiden så ska försöka få ihop 3 timmar. Det kommer inte vara så jäkla roligt på isbana.Men det ska genomföras ändock.
Nästa helg är det meningen att vi ska åka 6 mil. Var då? undrar jag i den takten snön försvinner.
Meeeen man får väl springa då? :) Det lockar ju alltid mer i sin fantastiska enkelhet. Jag, mina skor och världen därute.
Långpassen måste in innan vasan- med eller utan skidor. Jag har ju klart lättare att ta ut mig när jag springer än när jag letar snö på skidor. Jag kan nog lura min kropp att fortsätta ca 40% längre än vad jag tränat- men att be armarna att staka vidare 3 gånger så långt som jag någonsin åkt- njaaa! Även om det självklart kommer gå det också. Allt går!
Nu ska det klister på skidorna! Hörs imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar