Följ med..

Mot Triathlon, Tuffa fjäll, solnedgångar och maxpuls!

tisdag 1 februari 2011

Januari-sammanfattning/Februari- mål och planer

Swooosch sa det så var januari förbi. Gott nytt år skål- 13dagsafton-ut med julpyntet-började jobba och badang så står 1a februari för dörren.

Jag sammanfattar januari med lite bilder...




Jag åkte skidor upp till 2,5 mil. Sprang bara utomhus, mest kortpass upp till 15 kilometer. Tror det är den månad jag sprungit minst- men av naturliga skäl. Sprang hem från jobbet...i snö! :)













Jag och Ebba gjorde roliga saker, bland annat var vi på Smådjursmässan och klappade får och tittade på kaniner.






Jag åkte till Taghazout i Marocko..en liten fiskeby utan turisttänk- men med en fin strand åt ena hållet. Den här bilden är tagen på morgonen mot byn på min joggingrunda i mina Kameleonter- Barfotaskor- me like!


Jämfört med den här stranden var den väldigt ren. Surfade en hel del och lyckades paja revbenet.


Har kämpat mot magproblem efter matförgiftning och efterföljande obalans i magen..som inte ger sig men det är bättre nu.



Sen har jag tagit ett stort beslut och det är klart att stressen över det påverkar magen så jag förstår om den krånglar. Den får sparka bakut och berätta för mitt överjag att jag genomgår något jobbigt. För resten av mig står stark och glad. Men man är inte starkare än sin bästa relation- ensam är ingen stark.


Målet för februari är förstås Vasaloppet! :) Genomfört med glädje- ingen tidsplan- bara vi har roligt och inte skadar oss så har vi lyckats med mål nummer 1!


Utöver det ska jag försöka göra mer utflykter med Ebba. Små och stora. Verkligen umgås bara med henne.

Jag ska låta jobbet ta plats- för det är viktigt, roligt, intressant och tar mig framåt.

Jag ska hålla två bra spinnpass på gymet. Jag ska fortsätta planera in träningen som ett högt prio men inser att mer än 3-4 gånger per vecka går inte.

Jag ska fortsätta lägga mig tidigt. Det är HELA grunden på nästa dag. Har jag fått sova pallar jag allt och det är mycket känslor i omlopp runt mig som jag måste orka processa.

Jag ska inte vara rädd. Inte vara cynisk bara för att jag levt med en lögn. Jag ska vara öppen och ärlig i mina relationer och känna efter i hjärtat varje dag, varje minut så varje steg blir mitt på min väg och ingen annans.

Och ha jäkligt roligt!

Jag saknar löpningen så mycket så har med lite pussel fått till att jag kan springa till kunden imorgon. Lämnat datorn i ett kassaskåp och en påse med kläder och handduk o mina stövlar i det konferensrum vi använder där. Får packa väskan med lite duschgrejer och matlåda och så tar jag vägen genom Hagaparken ut till Gärdet! :) Ser fram emot det. Små äventyr i vardagen. Men nu är jag toktrött!

Haft mina fina fina vänner här på middag så är glad och boostad! Kram på er Helena och Sofia!

Kram på er andra med! Blir lika glad varje gång jag ser hur många som läser bloggen- om du gillar den- sprid den! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar