Följ med..

Mot Triathlon, Tuffa fjäll, solnedgångar och maxpuls!

torsdag 7 juli 2011

Ofrivillig vilodag- men närmare Ironman

Lunedsbadet- min hemmabassäng



Blir det med största sannolikhet idag.

Somnade sent, väcktes före 06.00. Trött som få. Och eftersom det är semester- så kan man unna sig att tänka att man gör det man vill göra i träningsväg imorgon! En devis som jag inte lever efter i vanliga fall. Men nu vet jag att jag kan! :).

Benen muttrar och jag känner i överkroppen att jag gjort armhävningar. Sen lyfter och bär jag en 13 kilos kloss x antal gånger per dag och det är inte fy skam träning det heller. Men ryggen tar stryk! Känner jag igenom kroppen är det liksom simning som gäller idag om det ska bli kvalitet. Backintervallerna i Lunedsbacken får allt vänta lite.




Blir det en fin kväll kanske jag simmar i Alkvettern. Men jag är lite brydd att bara sticka rätt ut i en sjö helt själv, speciellt med tanke på hjärtfelet som verkar spöka i vatten och kan bli mitt största problem. Undrar om andra stött på samma problem?

Nu är jag på jakt efter triathlondräkt, sån där snygg baddräkt med ben. Jag är på jakt efter allt. Alla tips. Som jag tar in, snurrar i mitt huvud och tar till mig och antingen behåller eller förkastar. För nu vet jag att jag ska satsa på Ironman 2012. Det kan inte vara ett sammanträffande att Kalmar järnman kommer att ev vara kvaltävling inför Hawaii nästa år- och det är dit jag vill. Eller hur?


Så jag tänker långsiktigt. Den här kroppen ska räcka långt. 1,5 km simning, 4 mil cykling och 1 mil löpning- blev helt plötsligt väldigt kort. Allt är relativt. Man har alltid ett val i hur man ser på saker. Man är på väg upp, eller ned. Det är långt kvar på träningspasset/löprundan- eller- vad kul! Jag har precis börjat och jag orkar! Livet är fullt av bus och möjligheter.

Ha en fin torsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar