Följ med..

Mot Triathlon, Tuffa fjäll, solnedgångar och maxpuls!

måndag 4 juli 2011

Sommarbloggen del 1- packning!

Så enkelt, så gott, så nyttigt- Fransk omelett med sallad och min vinegrettdressing






Hej! Nu börjar sommarlovet på riktigt. Var tvungen att jobba lite imorse men Ebba o grannen Ellen underhöll sig själva. Ebba underhöll sig så bra så hennes sovrumsdörr ramlade av.



Nu är det alltså semester! Och semester betyder så olika saker för olika människor. För en del är det husvagn och grill. För en del är det bråk med familjen om var man ska vara. Mycket alkohol. Festivaler. Sola. Bada. Jäsa. Slappa. Ladda batterierna och träffa de man tycker om.



För mig är det: extra tid till träning, till läsning, till sova och slappa och till att fundera på om kompassen pekar åt rätt håll och hur jag ska navigera om det ansofisticerade skeppet nästa jordsnurr. Bada ligger högt på agendan men kom igen och försök slappa på stranden med en vild 2-åring. Det blir inte riktigt så. Riktigt varma dagar är det inget roligt att vara mamma- det är de här lite ljumma molniga dagarna som är bäst för aktiviteter. Min sommar är således Ebbas sommar och det är helt fantastiskt och mysigt och ibland lite stökigt. Det- med avbrott för egentid i form av träning och kanske läsa lite.



Sommarens träning börjar med sommarens packning. Det är en del som ska med när man ska träna för triathlon, göra det enkelt för sig att träna core och styrka. Simma utan att frysa. Ha med sig vätska. Byta skor. Pumpa cykeln. Osv.


Såhär ser packningen ut för den här sommarens träningssatsning:


Löpning: Ett par trailskor, ett par snabba (Adizero Boston), ett par barfotaskor. Vätskebälte, resorb, skärmkeps.


Cykling: Skotty, pump, cykelskor, babianassbyxor. ..hm tröja? man ska ha sån där med massa reklam på? Ska försöka ragga upp en sån här i Kga men inte en sekund före jag fattat vad de är bra för.


Simning: 1,5 mm tröja, bikini, simglas, badmössa


Styrka o core: Stor boll, gummiband, yogamatta och min plansch med 1a serien Astanga.


Och så kläder till det. Nakenlöpare i alla ära men även Värmländska landsbygden är befolkad och det blir en del landsväg.


Idag blev det vila. Jag kan inte sova bra när jag somnar efter 23.00 - 23.30. Stressade med att packa ihop alla Ebbas grejer och fixa allt hemma för sommaren, jhinna obba osv och sen köra 25 mil straight (inte så mkt jag vet men jag var trött o fick verkligen anstränga mig). Ätit urdåligt- vad är näringsvärdet i Eldorados vaniljefyllda rån till mellis tex?. Ingen träning idag ger något av värde. Men imorgon kör vi igång- Magnus program med min twist! :)




Ha en fin kväll- hoppas du har semester!








2 kommentarer:

  1. http://www.cykloteket.se/ProductDetail.aspx?ProductID=14178

    Bra för de sitter tight! Och förlängda lite där bak så att rumpan inte åker i vädret... Samt har några fickor där bak där man kan ha massor av GODIS nära till hands! :D

    Om man har en sån här:
    http://www.cyclecomponents.com/2/sv/artiklar/topeak-tribag-vaska-m-regnskydd.html
    Så får man plats med massor av ytterliggare godis på ramen nära styret också =)

    Du måste utrusta cykeln MYCKET mer!

    SvaraRadera
  2. http://www.cykloteket.se/ProductList.aspx?ProductCategoryID=68

    Till kalla och framförallt blöta dagar så behöver du skoöverdrag! Så att skorna inte fylls med vatten och fötterna kan hållas varma (vilket är sjukt viktigt med tanke på att de värmer upp resten av kroppen!)

    Knä, ben och armvärmare är smidigt att ha sånna där dagar man inte vet hur vädret är också. Om man behöver något som värmer armarna men lätt vill kunna ta av dem istället för en hel tröja!

    http://www.cykloteket.se/ProductList.aspx?ProductCategoryID=87

    SvaraRadera