Följ med..

Mot Triathlon, Tuffa fjäll, solnedgångar och maxpuls!

torsdag 25 augusti 2011

Andas

Jag tittar på "En andra chans" på kanal 1. Killen det handlar om nu, Pontus håller på och lär sig andas själv igen. Steg för steg. Jag, och kanske du, jobbar med andningen i en helt annan dimension. Vi jagar bättre lungkapacitet. Att faktiskt andas, det mest fundamentala, livsgivande vi gör hela tiden, det tänker vi inte så ofta på.


Men att bara just göra det, andas och räkna andetagen och känna vart de tar vägen i kroppen det löser väldigt många problem och hämtar tillbaka ett stirrigt sinne till här. Nu. Sådär. Lugnt. Jag gör det ofta. Flera gånger om dagen. Förut hade jag ett alarm på telefonen men nu kommer det av sig själv. Kalla det meditation, kalla det vad som helst. Jag tänker på det som en ihopsamling av det yrväder jag nog kan verka vara ibland.

Idag hade jag en av mina första nya vardagar. Som började med telefonsamtal till sjukhuset. Lämna med cykel på världens bästa dagis- Friluftsfrämjandets. Ebba ville springa och leka på en gång. Sen cykla till jobbet. Till min arbetsplats som lite ser ut såhär....

Och såhär (Fast vanligtvis lite snyggare i håret men mitt utseende är inte prio nu) ser jag ut på jobbet

Jag är sjukt träningssugen nu. Eftersom jag jobbar med Lidingöloppet hela dagarna så är jag varse att det närmar sig med stormsteg och jag har ingen aning om hur min kapacitet ser ut nu. Men det kommer bli chanser att testa. Både på den testrun som genomförs 4e sept då bästa Running Sweden är farthållare. Jag ska förstås vara med då men sen även på vårt eget testlopp den 10e september. Redan på söndag ska jag vara ledare i 2:45 (alltså de som har mål att springa LL på den tiden) för Running Sweden. Jag vill inte boka upp mig på saker nu, och inte bland människor som inte vet vad som hänt men fantastiska Catti på RS har berättat för alla och det känns jättebra. Tryggt och roligt och att umgås med fantastiska människor i jakt på endorfiner- ja det känns som en bra grej.


Idag skulle jag rensat ut massa grejer att ge bort till behövande, men energin tröt. Jag tog min trollunge som också var lite trött efter en lång dags bus på dagis och tittade på Emil och åt popcorn. Jag hinner det sen.

En glad tjej på dagis. Då är mamma glad på jobbet.


Imorgon kommer världens bästa syster hit och passar Ebba på kvällen. Jag får åka till ett abonnerat Skansen på helt egen Allsång med Lasse Berghagen för alla 3000 anställda på PwC. September och Petter kommer också. Jag ska unna mig den kvällen och ha roligt med en av mina fina vänner och alla kollegor. Jag sover hemma men ska vara med på lördagens aktiviteter men tar med Ebba så det får bli så länge hon tycker det är roligt. Kvälllen, om allt funkar med Ebba och syster kan passa igen åker jag till sjukhuset för hjärtat går nog sönder om jag tänker på att N skulle varit med på kick-offen men ligger bland slangar i en sjukhussäng. Då sitter jag tusen gånger hellre på en stol och löser korsord med världens coolaste. Imorgon ska jag försöka men det blir ju inte riktigt som det var tänkt. Som det mesta i livet- och då gör man det bästa av det som ligger framför.


Nu ligger DN och min underbara säng framför mig. Ha en riktigt fin fredag!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar