Följ med..

Mot Triathlon, Tuffa fjäll, solnedgångar och maxpuls!

måndag 22 augusti 2011

Some kind of vardag

Många många koppar idag
Ekologisk grötfrukost kladdar precis lika mycket som besprutad...



Vardag är ett svenskt ord. Jag tycker inte jag har någon vardag. Jag tycker det händer massa o-vardagliga saker mest hela tiden och det senaste året, månaderna, veckorna, veckan, dagarna och helgen är INGET undantag. Det var nästan exakt ett år sen mitt liv som jag trodde det var rasade samman och när jag tittar tillbaks på året som gått så är det en helt annan Annie som sitter här. En mycket starkare, klokare, modigare och lyckligare.

Men igen- det viktigaste först: 10.50 idag ringde det från dolt nummer och jag har väl aldrig blivit så glad över att höra den här varma rösten, lite svagare och lugnare än vanligt men samma fantastiska kille som jag lämnade på sjukhuset. Jag hade nog inte fattat hur jag hållit andan sen i lördags och först gick luften ur men nu av det samtalet har jag fått en sån kraft så trots att jag inte sovit knappt 9 timmar på två dagar (och klämt en tria där emellan) så är jag on fire!

Men vardag är det. Det är inskolning på nya dagis varifrån jag fått en gedigen lista på kläder som små "knyttar" (som små barn i Mulleskolan heter) ska ha med sig. Märkpennan är framme och Ebba noterar uppmärksamt att mamma jitaj på klädena så det är väl en tidsfråga innan man har konstverk på sina plagg. Idag var hon där 2 timmar och hade sand och lera mest överallt så proceduren med av o påklädning måste övas på. Det ska lagas mat och plockas undan, pusslas med barnvaktande i veckan och allt det där andra.

Sen åker jag förstås till sjukhuset i eftermiddag.Så jobba som vanligt denna vecka går inte.

Vad gör väl det? Inte så mycket. Jag har fantastiska kollegor!


Vissa dagar är såna där "första dagen i resten av ditt liv" dagar. Idag är en sån.


Ja just det här är en träningsblogg ;). Jodå, kroppen känns grym. Triathlon sliter lite överallt så det är en jämn kramande känsla i hela kroppen. Vill bara ut och springa, och banne mig...cykla!!!! Tittar på Sörmlands Ultra men skulle gärna köra en tria till....tips mottages tacksamt! Ha en fin måndag.

1 kommentar:

  1. Grymt bra race i söndags!! Och härligt att läsa att operationen gick bra!

    Livet är verkligen ingen dana på rosor jämt men shit vad starka vi är när vi måste. Du är grym!

    SvaraRadera