Följ med..

Mot Triathlon, Tuffa fjäll, solnedgångar och maxpuls!

fredag 19 augusti 2011

gococo, ny lånecykel och Septemberutmaningen

Nu väntar jag spänt på gococo för Vibramskor :)



Happy Friday Funday! som vi brukade säga där jag bodde i Australien. Vi brukade ha HFF hemma hos oss på fredagen efter jobbet och då kom surflärarna och dykinstruktörerna och de som körde dykbåtarna och så åt vi gott och det dracks VB och Tooheys med stubbycoolers.



Idag är också en glad fredag. Jag fick, efter framgångsrika förhandlingar vid 05.10, sova vidare till kvart i sju och nu flyger jag fram. Inte bara på grund av det, men även för att jag cyklat hit på den här killen- Merry! En karboncykel som inte väger mest något och ger mig en känsla av att jag vill cykla väldigt snabbt! Magnus hjälpte mig ställa in sadeln och det blev brutalt tydligt att jag cyklat med för hög sadel...jahaha.


Idag har jag haft möte med trevliga Martin på Runners Store på Vasagatan. Jag kom även därifrån med två par gococostrumpor som jag har på mig nu. I övrigt har jag mina Falkecykelbrallor under en denimtunika och är utan skor. Det ligger träningsgrejer strött på golvet, cykeln står och blockerar min plats och jag har ca 300 funktionstshirts här. Alla kollegor har slutat reagera på att min plats ser ut som ett omklädningsrum så att jag knatar runt med kompressionsstrumpor på revisionskontoret höjer inga ögonbryn.


Det är galet galet mycket nu. Mycket jag måste göra. Mycket jag borde göra. Otroligt mycket jag vill göra. Jag delar in alla grejer i huvudet efter dessa tre. Så ser jag över det en stund varje dag, för att titta framåt men sen kunna vara i nuet. Man måste titta upp. När jag simmar nu, tittar jag upp och ser var jag ska ungefär var 6e simtag. Varje kväll tar jag fram en ny post-it och skriver ned vad jag ska komma ihåg dagen efter.


Jag vill tipsa om dessa fantastiska städare: Sitora Städ. När jag kom hem igår började jag nästan gråta av glädje. Jag vill ha det rent och fint. Ogillar damm. Ogillar smuts. Men när jag väljer mellan att göra något roligt med Ebba och städa- så väljer jag det första. Och då dammsuger ändå jag lite varannan dag och gör rent badrummet ca 2 ggr/ vecka,. Jag tjänar inte så mycket för jag jobbar inte heltid. Vi har inte storstädat sen vi flyttade in utan jag har försökt ta det pö om pö. Nu är jag ensam och jag har svårt att motivera mig själv att inte träna/träffa vänner/jobba etc för att stanna hemma en hel dag och skura sophinken.


Det hade de gjort. De hade även torkat ur alla mina skåp. Torkat bannemig överallt. Det skiner och lyser och jag bar med ett stort leende på läpparna in mina blommor och saker som varit på balkongen. Det här har jag inte råd med, men två gånger per år ska jag unna mig detta för det är värt halva semesterkassan- och då är min semesterkassa rätt liten! Kontakta dem om du bor i Sthlmsområdet- du kommer inte ångra det!


Idag ska jag jobba fast det är fredag, sen blir det ett lätt lätt brickpass med 10 km cykel och ca 2 km löp. Sen tjejmiddag hos Helena och en relativt tidig kväll för mig. Lördagen blir till att hänga med Ebba och sen lämna henne till farfar för de ska på cirkus! Jag ska nog åka och bada, äta en stor gräddig kycklingpasta och göra iordning allt inför söndag.


Det känns grymt. Jag ska njuta och lära mig. Jag är bara rädd för att få en spark i vattnet alt att hjärtfelet sätter igång och jag inte får stopp på det. Samt att få punka. Let's face it. Jag får bryta då. Det kommer ta 20 minuter att byta och pumpa upp däcket.


Jag ska berätta vad barfotahälsa står för. Jag ska också berätta om Septemberutmaningen som min vän Frida dragit igång på Facebook. Att konsumera så lite som möjligt under en månad, se vad man har först, istället för att automatiskt köpa. Jag ger gärna bort saker jag har. Men känner att det liksom inte är kutym ibland. Om man går bort till exempel- så är det väl lika mycket omtanke att ge bort något man har själv och inte använder som man tänker skulle passa personen i fråga, som att stanna vid ett köpcentra och lite halvhjärtat och desperat försöka hitta något som passar. Gärna i färg också tll den lattefärgade fondväggen. Eller vad det är för färg de ska vara nu....


Ska berätta mer hur jag tänker sen och så hoppas jag att många nappar och det blir ett forum för detta med ideer och tips som vi delar med oss av.


Hoppas lite av mitt goda humör smittar av sig för OJ vad jag är glad idag!


Ha en jättefin helg, heja heja på den glada tjejen på cykeln ovan som förhoppningsvis susar fram på Sthlms gator i solsken på söndag! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar