Följ med..

Mot Triathlon, Tuffa fjäll, solnedgångar och maxpuls!

fredag 10 juni 2011

Hektisk fredag




Boost your running- ett motto på PwC!
Jag är på! Desto mer naket desto bättre!




Min nya kvällslektyr- tack Håkan!



Jag ska nog gå och lägga mig nu. Men bloggen är som en ventil, en nedvarvning. Och idag är jag väldigt uppe i varv. Och svettig. Och har ätit något dumt som river i magen. Och har haft ett jobbigt samtal. En jobbig dag. Stressig. Saker som jag inte styr över har gått fel. Jag måste jobba på kvällarna hela helgen när Ebba somnat och mån- ons nästa vecka kommer vara helt galna.




Hann inte träna idag på lunchen. Hade sån fruktansvärt obehaglig känsla i korsryggen och ligger 2 dagar efter i planeringen på jobbet. Samtidigt är Ebba lite "stissig" nu och jag vill bara hem och vara mammatryggheten för henne så fort det går.




Så gjorde rokad i dagsschemat- jobbade över lunchen med ett o annat kesostänk på papprena. Tog mig till Access Rehab där duktiga Martin bände och tryckte och hittade några muskler som jag tydligen inte hittat. Hela förklaringen på vad som är fel stämde så bra- jag jobbar med mina stora muskler hela tiden. Även när jag går och står vilket de inte gillar. De blir fulla med mjölksyra, och krampar. Så idag har jag stiftat bekantskap med mina nya bästa vänner- multifiderna! Goddagens och oj vad vi ska hänga nu. De ska få jobba och aktiveras och jag ska spara min långa ryggmuskel.




Naprapaternas motsvarighet till kirurgers besatthet med att vilja skära med kniv heter red cord. " Åh du måste in i red corden" säger de som att det är ett magiskt tillhåll och det är ren galenskap att man inte varit där tidigare. Jag såg red cord idag, sett det tidigare. Norsk uppfinning, precis som osthyveln och rottefella bindningen och om den fungerar som en blandning av dem kan det hela bli smärtsamt!




Men jag hajar! Jag är stark här o var, väldigt rörlig, men svag och fuskar mig igenom vissa övningar. Höger sida funkar inte så bra som vänster. Mycket att jobba med men inget träningsförbud! Dock förbud mot att göra "kobran". Trist. Jag har mina yogafavoriter. "Du ska göra hunden" sa Martin. Det var inte yoga hunden han menade dock utan den där övningen som alltid är med på Friskis o Svettis fast mer naprapatig liksom.




Väl klar hos Martin och oundvikligt inbokad för en session i de röda snörena en vecka senare hälsade jag på Lisa (Blommé) som sitter i samma korridor. Där dök även Magnus upp som jag hoppas ska kunna reda ut ett och annat i min träning. Jag fick toksnygga Adidas löparskor och en t-shirt inför söndagens jobb när jag ska hjälpa till på kickoffen på Running Swedens Lidingöloppssatsning. Om du vill göra något vettigt mellan 8.30-12.30- kom! Klicka på länken och anmäl dig! Föreläsning med "Musse" Mohamed och backteknikträning på schemat.




Sen tog jag bussen hem och tog med mig Ebba och bästa farmor hennes till Tornparken. Dit kom även Ebbas granne Ellen och de två busade och badade och jag plaskade i poolen jag med vattendjur som jag är. Kändes underbart somrigt, tropiskt, semestrigt. Bara det finns vatten funkar värmen.




Sen ramlade min Iphone i poolen. Fiskade upp den och trodde att that's it men det stod bara " det här tillbehöret är inte optimerat för Iphone" vilket ju är förståeligt eftersom det var en klorad barnpool. En katt har 9 liv men min Iphone är banne mig uppe i 7 nu alltså!




Jag vet att jag kommer få ihop det. Men just nu förstår jag inte hur jag ska hinna allt tills onsdag 23.59 då deklarationerna ska vara inne. Jag vill inte tumma på något och träningen är redan nedflyttad vilket inte känns bra. Vill inte lämna bort Ebba för att jobba, vill inte kan inte strunta i att sova. Kan inte delegera. Men det kommer funka! Läste MarathonMias blogg om hur hon är effektiv- det är jag med. Något så in i bängen. Nu ska jag in i böckernas trygga värld.




Hoppas ni har en fin helg!

1 kommentar:

  1. Usch! Aldrig kul när det blir sådär! Det intressanta är alltid att man tillslut står på andra sidan och undrar hur man överlevde.

    SvaraRadera