Följ med..

Mot Triathlon, Tuffa fjäll, solnedgångar och maxpuls!

onsdag 29 juni 2011

Semesterready

1 liter idag...1 liter varje dag...

Jag vet inte vad det beror på. Kanske att jag egentligen skulle gått på semester redan denna vecka. Kanske värmen. Men jag är so semesterredo. Jag har gett allt denna vår. Nu finns det inget kvar att ge i sifferjobbväg. Alla andra tankar och planer i mitt huvud pockar på uppmärksamhet och vill fram i fokus. Jag vill vara ute, jag vill bada, simma, springa, cykla, yoga, planera min höst. Ta itu med mina ideer.


Jag försöker spara tid. Städa skrivbordet? Nej. Arkivera? Nej. Fakturera och göra min utvecklingsutvärdering kan jag göra hemma. Klippa håret? Gjort det själv. Städa o tvätta fönster? Ringt städbolag.


Av simningen känns ingenting. Men lät Skotty stå hemma idag och tog tunnelbanan och läste DN. På väg till kontoret kände jag att nej jag är inte sugen på att springa idag. Inte alls i denna värme om jag inte kan bada efter. Ge mig -23 grader och storm. Hagel. Ösregn. Men värme- det går inte. Jag mår bara illa. Ska ta ett pass imorgon bitti, hade tänkt yoga men får göra det en annan dag.


Istället blir det klippbad och grillad kyckling och kis mot kvällssol idag. Livet är till för att njutas så ofta det går, ibland består det av svettigt löppass, ibland av att skita i ett svettigt löppass och bada som en flodhäst istället. Idag är en sån dag.


KRAM på er- och ESLB- klart du ska haka på att simma! Sök på Facebook på SSIF Powersim! :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar