Följ med..

Mot Triathlon, Tuffa fjäll, solnedgångar och maxpuls!

fredag 24 juni 2011

Spontanshopping och Midsommarledigt!

Så kan det gå....




Alla har vi väl gått in på mataffären för att "köpa en mjölk" och kommit ut med en stor påse med varor. Det var ungefär vad som hände idag och hade Ebba inte fått ett utbrott som fick kallsvetten att bryta fram inne på XXL hade det kunna sluta riktigt illa- för min plånbok. Och riktigt bra för mitt träningsutrustningslager.




XXL är väl inte något jag egentligen gillar rent konceptmässigt- jag vill gärna stödja små återförsäljare som brinner för de aktiviteter som deras produkter ska användas till.




Men mammakassan är skral och jag behövde ett gummiband, eller TRXband eller vad det heter inför sommaren.




Väl på XXL sport blev jag snabbt varse att de inte hade det jag sökte men massa saker jag inte visste att jag sökte. Fast iofs- mina Asics Gel Trabuco har nu säkert 100 mil i sig och känns stela och tunga och ska jag tassa som en indian i terrängen inför Lidingö behöver jag en lättare sko- med intakta undersulor.




Fick syn på ett par adidas Response Trail 17- som är förra årets modell. Sket väl jag i! Hoppade i dem och joggade runt påhejad av Ebba som tillfälligt var på bra humör och maj gaaad! Grymt sköna! För ynka 700 spänn och i och med att jag inte har så mycket tid att lägga på skoköp och inte tycker det är så roligt heller så var det ju ett bargain!




Kom till simavdelningen- nu var Ebba rabiat. Bråttom. Tog ett par simglasögon och bredvid låg en badmössa- tog den med. Roffade med två proteinbars och Maxims vätskegrejsimojs. Bra inför sommarens hårdträning.


( En parantes är att Ebba tinade rejält när vi sen gick till ett närliggande Zoo och tittade på fiskar och kaniner.).


För att vara spontaninköp- rätt bra- eller hur?



Veckans träning- progress so far


Nu har jag joggat 1 mil. Joggat 7 km. Nu är jag sjukt träningssugen. Jag älskar midsommar för dess symbolik men ogillar sill och stora mängder alkohol och gör därför som med det mesta- som jag vill och känner för.

Ebba ska bort en vecka och jag dedikerar hela helgen till träning. Osäkert om det blir någon cykling- fast jag är så sjukt sugen! Jag! Sugen på att cykla!


Det kommer bli midsommaraftonbackintervaller (sitt på den du!) i eftermiddag. Sen blir det nog att simma på lördag. Öppet vatten. Så länge jag pallar. Söndag är långpassens lov.


Sen jobbar jag en vecka och Ebba är fortfarande borta så ska göra allt det jag inte brukar- jogga på mornarna, simma en tisdagkväll, cykla.


Vecka 27-32 plus delar av vecka 34 o 35 är det semester! Thee shalt ripe what thee have sown och jag kommer använda min semester och de 50 övertidstimmar jag har till: Ebba, sova, träna, planera mitt projekt hänga med familj och vänner.


Det pirrar i magen, jag längtar! Efter soliga landsvägspass i Värmland på Skotty, simning i sjön där, långpass på kringelikrokar i "åvävvla" (på landet), backpass i Lunedets skidbacke med efterföljande dopp. Jag får nästan gåshud när jag tänker på löppass i Ottsjö, mot Hållfjället, Välliste, kanske en topptur i Åre. Tunga, mäktiga, branta backar, blodsmak och sprängande lungor och att stanna högt upp och blicka ut. Själv. Jag längtar efter min årliga tältning som fallit bort men ska tillbaks in. Gå ut själv- lite på måfå. Bara gå gå gå rätt ut i fjällen och sen slå upp tältet och sova vaggad av höjder på en tältduk som vilar på ljung vid vatten som aldrig står still.


Det är min drömsommar. Nu tar bloggen ledigt till på söndag och då ska det vara massa träning, vila och kärlek som rinner ned i fingrarna.



Hoppas du får en sån midsommar som du vill ha, inte någon annan!

2 kommentarer:

  1. Än en gång håller jag med dig, denna gång ang midsommar :) Jag har redan varit ute och sprungit det första av de 2 långpass som jag har planerat för denna helg. Midsommarhelg på mitt sätt innebär träning och att vara i naturen!
    Ha en trevlig midsommar!

    SvaraRadera
  2. låter fantastiskt. jag längtar också efter träning!!!! många kramar!

    SvaraRadera