Följ med..

Mot Triathlon, Tuffa fjäll, solnedgångar och maxpuls!

lördag 18 juni 2011

Leva hela livet

Min helg i bilder: Terrängskor, barfotaskor, SPDskor, våtdräktströja, 3 chickflicks, påse lakrits, Adizero-springa-fort-skor


Det här lyssnar jag på just nu.


Det är skillnad på att leva och att finnas till. Det är skillnad att gå med strömmen, mot den. Eller bara gå precis som man vill.



Ibland är livet, att leva, bara något man tar för givet. Insikten om hur jäkla fantastiskt det är, hur väldigt osjälvklart det är att vi finns här och tror att vi ska kunna göra det tills innehållet i det orangea kuvertet faller ut, döljs av onödig irritation och stress över sånt som man vet att man skulle släppa direkt om något riktigt allvarligt hände.



I mitt liv händer något riktigt allvarligt hela tiden just nu, och kommer göra framöver. Egentligen i någon annans liv, men när man trätt känslomässiga krokar i någon så sitter de kvar, och man kan inte välja att ta bort dem, för att gå tillbaks till att lulla på här i den fyrkantiga världen så sorgelöst och naivt.



Jag har varit så jäkla arg. Det är så orättvist. Varför? Livet, nej inte livet, men något annat, är så fruktansvärt orättvist. Jag har svårt att acceptera saker men nu kan jag inte göra något åt det faktum som är. Det är sorgligt, det är ovisst, det är fruktansvärt oroligt i hjärtat och magen och då är jag bara en person på sidan om.


Hur tackla detta svåra, hur tackla ovissheten om vad som ska hända, hur länge det tar, vad som händer sen? Jo- jag vet!

Vara tacksam. Vara jäkligt tacksam att jag är frisk, kan jobba, kan göra nästan vad jag vill,

Leva. Leva hela dagen, varje dag. Inte spilla en minut. Vara ärlig. Visa kärlek. Visa tacksamhet. Ta alla chanser, lyssna på hjärtat. Leva till 100%. Inte bara finnas till.



I den andan skiter jag i att rensa garderober här hemma i helgen. Jag totalvägrar åka till IKEA, tvätta fönster, torka lister. Det är jättefint och rent hemma. Jag lagar inga matlådor. Jag vägrar jobba i helgen.


Jag jobbar istället undan så fort det går på fredagen hos min fina fina kund. Hämtar min nya ajfån, ordnar lite med Lidingö Challenge på jobbet och får sen skjuts med bästa Magnus och maskinen Jonas till Hammarbybacken där den långsamma trafiken ger mig tid att släppa veckan. Där möter vi fina Sara som lyser som en sol i person och don (knallgul jacka!).


Jag drog igång ett litet event på Facebook som heter Lactic Acid Friday Session som helt enkelt är vad det låter som. Så vi matade upp o nedför backen som är ca 500 meter och en bra backe att träna i- både teknik och jobba med mjölksyra. Jag försökte haka på Jonas och Magnus men de var som två ånglok upp o ned. Speciellt Jonas som hela tiden klagade över hur jobbigt det var på sin norrländska, men ändå matade på i älglikt tempo.

5 vändor blev det och jag hade definitivt orkat 2 till.

Det blir fler gånger- oc hoppas vi blir fler. Får väl senarelägga projektet till senare tid eftersom folk tydligen jobbar på fredagar :).


Sen fick jag skjuts med Sara till jobbet där jag hade 10 minuter att duscha och göra mig anständig innan jag skulle vara på Berns och träffa min bästis Olivia. Rouge behövde jag iallafall inte...rufsig i håret med leriga Asics Gel Trabuco hängande på min handväska som som vanligt är min Salomon löpasäck sicksackade jag i mina sandaler igenom Sthlm vars gator var en parkeringsplats för rader av orörliga bilar.


Ett glas cava och lite skvaller, titta på folk, pastamiddag, drink på Hotel Anglais, hem genom den friska kvällen och en känsla som jag bara får när jag är helt själv och Ebba är borta men jag vet att hon har det bra---ett lugn. En total frid och lycka. Jag har lyckats få ihop den här veckan med alla deklarationer, rapporter, granskningar. Jag har fått umgås med så fantastiska människor som jag lärt känna genom att göra det jag älskar- röra på mig! Jag har en fantastisk helg framför mig med träning, träffa min lilla familj- mamma och syster, vara ensam och vila och slappa. Sova. Lyssna på musik.


Och vi börjar med simning! Jag skulle ha tittat på Youtubeklipp med teknik inför drabbningen med Brunnsviken idag men det har inte hunnits med. Daniel har lovat låna ut simglas iallafall och ge lite tips innan de drar igång. Jag ska cykla dit på min gamla MTB och så får vi se vad som händer. Vatten är jag bekant med men oftast med en bräda under magen.

Rapport kommer!


Ha en riktigt fin lördag!

2 kommentarer:

  1. Jag fick banga Hammarbybacken ändå, med tanke på regnet och morgonens idrottsmassage kändes det inte som en helt bra idé längre. Kanske vågar jag dyka upp vid ett senare tillfälle, låter som att ni kämpade på bra! :)

    SvaraRadera
  2. Tack för påminnelsen att man ska ta vara på det man har. Det är lätt att man fastnar i det vardagliga och glömmer bort att leva.

    SvaraRadera