Följ med..

Mot Triathlon, Tuffa fjäll, solnedgångar och maxpuls!

måndag 6 juni 2011

Min effektiva nationaldag

Laddat batterierna- nu kör vi!


Såna här bilder tar jag med mig i huvudet. Det här lugnet och det här vackra från den här sköna (ok rätt intensiva) helgen ger mig energi att kasta mig in i själva slutspurten av den här jobbvåren. Att ta på sig nya arbetsuppgifter men ha svårt att bli av med gamla, att försöka samtidigt på sidan om utveckla en grund för min drömverksamhet, och satsa på löpningen, samtidigt som man vill vara en bra mamma, syster, dotter, kompis...ja det är väldigt svårt att få till det! Att balansera delarna så ingen blir lidande är det jag använder post-it, kalender, sms och kort meditation till dagligen. Lyckas jag? Ibland. Ibland får man tänka om.


Min lilla trädgårdsprinsessa på verandan


Ebba på promenad

Solbacka- mitt paradis




Att träffa vänner och göra saker som inte står i almanackan är väldigt viktigt det med. Igår blev det spontanmiddag på söder med Kakan och hennes enourage innan de skulle på Seinfeld på Globen. Sen tog vi båten till Gröna Lund där jag skulle träffa Helena...som inte var där så det blev promenad in mot stan förbi Strandvägen.


Besökte Kungsträdgården med temat "smaka på Sthlm". Vet inte vad det var man skulle smaka på om det inte var pommes och öl för det var det de flesta imundigade sig där jag tittade iallafall. Ett av våra ölmärken som gärna våldför sig på svensk kultur för att vinna kunder hade ett fullt tält med lulliga öldrickare, medan Svenska Naturskyddsföreningens stånd var helt tomt på gäster. Sverige sverige älskade land. Suck.


Man ska inte generalisera men jag kände mig bara sorgsen när jag gick därifrån.


E det här det de menar står för att "smaka på Stockholm"?

Idag är det nationaldagen och det tänkte jag fira med att vara effektiv. Ebba är med sin pappa idag och för att få loss mer tid till henne och träning i veckan väljer jag att jobba och handla mat idag.


Jag tog på mig träningskläder hemma. Hade gärna sprungit till jobbet men inte med jobbdator på ryggen. Så stor dataväska, löparshorts och löparlinne. Ett tyst lugnt kontor möter mig. Ska beta av lite ekonomijobb, dra iväg massa mail som jag sen kan reda ut svaren på imorgon. Titta lite på träningsplaner inför triathlon- tack Sofi och Daniel för att ni erbjudit att hjälpa! :) Fundera lite på andra ideer som jag håller för mig själv än! :) Räkna på vad jag har råd med för cykel. Osv. Några lugna timmar framför datorn och Karlbergskanalen helt enkelt.

Sen springer jag hem- får se vad det blir för tempo och distans. Viloveckan fortsätter tills det är dags för tusingar med Running Sweden och jobbet på onsdag.

Stannar vid Ica Maxi, storhandlar och går sen hem till Ebba och hennes farmor som då tagit över. Sen är det Ebstertime tills hon ska sova och då kan jag ta itu med tvätt och städ och sen..ja var det visst läggdags!



Kommer bli en bra dag! Hoppas ni är ute i solen med nära och kära och har det bra!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar