Följ med..

Mot Triathlon, Tuffa fjäll, solnedgångar och maxpuls!

tisdag 27 september 2011

En Riesendag



Don't get me wrong. Det här har varit en bra dag, för de flesta dagar i mitt liv är bra dagar, för jag gör dem till det. Men det fanns vissa fallgropar idag. Att börja med att färdigstäda badrum, finbädda, torka speglar och genomföra detta med en allt annat än hjälpsam 2-åring tidigt på morgonen pre koffein får tilläggas är inte helt lätt. När det sen blir ett "nr-2 byte" PRECIS när galonisarna är på och det är 1) helt färdigtorkat överallt 2) brådis då tar man den i trappuppgången och får hitta på bra svar till den lilla inblandade.

När man sen glömmer strömkabeln på kontoret och åker på kundbesök utan den får man det lite svettigt då man har 3 timmar batteritid och 8 biståndsprojekt att granska. Hungriga vargar jagar bäst men jobbar bäst vet jag inte, fick göra dem utan break för att hinna få in all dokumentation innan batteriet dog. Att äta lunch kl 13.30 är ungefär 2 timmar och ett blodtrycksfall för sen för mig, vet jag nu. Älskade kropp,tack för att du ställer upp, du ska få din belöning- 5 mil terräng, håll ut 11 dagar till.

Så när jag gick från jobbet så visste jag att det var en Riesendag. För jag har såna dagar. Jag blir så fruktansvärt sötsugen när jag är för trött och jag vet om det och vet också att sockret inte hjälper jota men låter mig ha en sån dag då och då.

Jag vet också att jag måste träna. Jag måste få till en stund då jag flyger fram av egen maskin i svett och med endorfinerna som motor mitt i allt a-b-c-b-a. Så imorgon springer jag till jobbet, för träning får man till om man vill. Och så är ordningen återställd. Energin är på väg tillbaks och imorgon fyller jag på med rörelse och frisk luft istället för med socker.

Ha en fin kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar