Följ med..

Mot Triathlon, Tuffa fjäll, solnedgångar och maxpuls!

lördag 10 september 2011

Lidingöpremiär

Samling 10.00 med Running Sweden gänget

Ahobalo vilken dag. Väckarklocka är överflödigt i mitt liv. Prick 06.00 vaknar Ebba och sen är dagen igång. Måndag som lördag. Som tur var idag. I med frukost- Ebba i fokus för har inte hon börjat dagen bra så blir min dag katastrof. Ekologisk havregrynsgröt med russin och mjölk till Ebba. En frukt. Samma till mamma fast med kaffe och en omelett med ost och spenat. Vatten.

Kläder till mamma. Vatten, banan, rågfrallor som jag äter som andra frukost inför långpass ibland.Väska till Ebba med picknickfika, blöjor och sånt som aktiva 2-åringar kan behöva. Alla grejerna till testloppet. Torka torka torka, plocka undan, håret i tofs och så iväg i bilen.

Kl 08.00 hämtade jag världens bästa syster som haft den goda smaken att skaffa sig en helt fantastisk kille som ställer upp att vara funktionärer och dessutom passa en vild unge samtidigt.

Solen strålade och vi hittade rätt lätt till Grönsta Gärde på Lidingö. Resten av mitt team anslöt så vi roddade vätskestationerna. Jag fick ett smakprov på Abborbacken med 14 kilo 2-åring på armen så var uppvärmd!

Folk började dyka upp och strax innan 10 var ca 80 glada löpare på plats. Vi som skulle springa 23 km delade upp oss i 5 min tempo. 5:30 och 6:00. Jag hakade på 5:30 först men kände sen att med tanke på passet imorgon ska jag nog ta det väldigt lugnt, och jag vet ju inte alls hur banan ser ut. Dessutom har jag det så hektiskt nu, så 2 timmar egentid i skog i solsken lockade ganska mycket. Så jag saktade lite och lade mig bakom i ca 5:45 tempo. Tidvis flöt det på med rappa steg men jag saktade i uppförsbackarna och gick mest, och drog på utför och på de få rakor som fanns. Terräng vete sjutton om jag vill kalla det, det var ju så fint underlag.

Tuggade på bort till Aborrbacken där Ebba låg och slaggade i sin vagn och syster och kille höll ställningarna.
Pratade en stund och tassade sen uppför den här beryktade backen som säkert är mycket jobbigare efter 25 km än efter 17 men ändå inte är så farlig va? Rullade på sen och tänkte att nu är vi snart i mål men då dök ett sattyg upp- Carins backe? Surade till både muskulärt och mentalt och gick uppför och sen joggade jag i mål på snitt 5:55 tempo ca och tyckte det kändes ok. Då. Sen slog illamåendet till på vägen mot Hard Rock där vi tänkt äta. Kunde knappt fokusera på menyn och Ebba levde rövare bland borden, och under dem. Tur att jag hade sällskap för jag mådde kymigt. Men det gav sig efter en enorm nachotallrik.

Det är första gången jag kör regelrätta back to back långpass och man ska känna att kroppen kan göra samma sak imorgon. Det gör det väl inte riktigt men det är tur att det ska gå lugnare och vara flackare imorgon. Direkt efter farthållarjobbet hos Running Sweden ska jag plocka upp Ebba och sen kommer min kompis från Australien. Helt ärligt skulle jag göra vad som helst nästan för att få två timmar till mig själv imorgon eftermiddag- duscha i lugn och ro. Äta mat i lugn och ro och sen ligga raklång i savasana (yogapose för att vila på rygg) i en timme. Men. Nu har jag satt mig i den här sitsen och jag får ta smällen och bita ihop. Det är 2 veckor till galenskap som jag inte riktigt kan få stopp på. Förbereda revisioner, sälja lägenhet, jobba med vår första och största Lidingöloppssatsning, ha besök från Aus. Fullplanerade helger. En konferens. Samtidigt. Inte genomtänkt alls.

Livet är nu men ibland får man bara köra ned huvudet och tugga på. Så nu sitter jag och jobbar här på soffan en lördagkväll och ska lägga mig senast 21.30.Men varje dag ska ha sin njutning och även idag har jag fått in de bitar som betyder mest för mig: Ebba, familj, vänner, jobb, rörelse utomhus och egen ensamtid hemma (om än med en jobbdator i knäet! :)).

Hoppas du också har en fin helg!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar