Följ med..

Mot Triathlon, Tuffa fjäll, solnedgångar och maxpuls!

torsdag 1 september 2011

Septemberutmaningen börjar sådär :)

Vad är nu det här?

Septemberutmaningen handlar om att dra ned konsumtionen till ett minimum. Det kan ju bli lite twofaced om man sen handlar lika mycket igen, eller bara väntar till den 1a oktober. Jag har lite skralt i kassan nu, och tycker det är en kul grej, hälsosam också på så sätt att man tänker till över de slentrianinköp man gör.

Men vad är det på bilden? En kasse från Runners Store? Jo men jag har lånat dem. Jag har just nu inga bra terrängskor om man inte räknar mina Vibram då som funkar överallt.

Mina adidas Response Trail funkar inte för mig. Jag behöver en mer slimmad, lätt sko och i påsen döljer sig ett par Asics Gel Fuji som är en lätt och snabb terrängsko. Bra då eftersom jag inte är så snabb.

Jag ska prova dem hemma i lugn och ro. Det är inte helt klart hur jag hamnade på Runners Store idag men det började med en lunch med bästa Magnus efter ett kundbesök i Klara kvarteren. Lätt hur det spårar ur sådär :). Dessutom är det ett trevligt ställe att hänga på.


Kroppen är..seg och plufsig fortfarande. Det är väldigt mycket nu, men jag är väldigt glad och har börjat få klart för mig vad jag vill göra. Måste bara staka ut vägen dit. Det börjar lite med böckerna nedan. Det innebär att fråga runt en del. Känna efter var jag står och vad jag vågar. Lite av varje är min melodi.




Något jag saknar väldigt mycket är att träna direkt på morgonen. Imorgon ska jag nästan få till det, jag ska iväg och träna med Magnus löpgrupp "Löpning 1". Klockan 7 vid GIH. Ser fram emot en krispig morgon i solljus med tuffa intervaller och nya grepp på löpskolning. Sen har jag några timmars jobb när Ebba och pappa hennes åker till Värmland. Sen...får jag väldigt fint viktigt besök! :)


Ha en riktigt fin fredag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar