Följ med..

Mot Triathlon, Tuffa fjäll, solnedgångar och maxpuls!

torsdag 15 september 2011

Ensamma mamman på konferens

vad gör hon när hon inte blir väckt 06.00 av dotra?

1) Dricker massa vin och stökar och stojar till sena natta och går upp strax innan konferensen börjar 08.00 är sen trött seg och har ont i huvudet dagen efter?

2) Äter en god middag och har trevligt, jobbar en halvtimme och somnar halvsent, går upp 05.30 istället för 06.00 och hinner träna en timme och får ta med sig frukost till första sessionen, är trött men absolut inte seg?

Jag tror på alternativ 2. Jag tror på en bättre morgon än den jag hade imorse då jag efter en natt i en säng full av sand (där någon klätt av trollungen i min säng) fick baxa in barnvagnen i baksätet då bakluckan pajat och sen kallsvettas eftersom bensinlampan lyste från start och jag inte visste hur mycket bensin jag fått tillbaks bilen med. En morgon där jag blev jättesen efter allt bök o stök och fick springa nästan 2 kvarter för att hitta en fungerande parkeringsautomat, bara ha pengar till 1 timme, springa till jobbet och beta av massa jobb och ett möte och sen rusa tillbaks till bilen för att 4 timmar sen åka ut till världens ände och lite till utanför Bålsta till Lastberget och vara med på vår konferens för ideella sektorn. PHU.
Vi är precis vid Mälaren och jag längtar till att möta morgonsolen med svettpärlor o ögonbrynen!
Godnatt på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar