Följ med..

Mot Triathlon, Tuffa fjäll, solnedgångar och maxpuls!

måndag 12 september 2011

Turistmåndag

Det bästa med riktigt goda vänner är att det iallafall säger att det är ok när det blir lite tokigt. Inte f'*n gick det att vara ledig idag. Inte gick det att bara jobba 2 timmar heller men 3 timmar kom jag undan med då jag struntade i hälften av mailen jag fick. Jag satte Jacqui på fantastiska Kura Cafe där min iphone och även de trevliga kiwikillarna underhöll henne medan jag snurrade med excelfiler under en rad med svordomar på kontoret. Men vid 12 bröt jag och vi åt en fantastisk hälsosallad var och försökte planera Jacquis fortsatta resa.
Sen knatade vi in mot stan och gjorde Hötorget. Gick ned i Hötorgshallen där jag fick med mig cocoanibs som är fulla med nyttigheter, rostade cocosflakes och hampafrön.


Hötorgskonst

Fick även väldigt värdefull information av herrn nedan som jag ska skriva om nedan. Jag vill alltid boosta mitt immunförsvar och nu har jag ett väldigt stort intresse att hjälpa någon annan boosta sitt.



Sen fortsatte vi ut mot Gamla Stan och snurrade runt bland gränderna och hälsade på min fina kusin Jessica och moster i Jessicas fina affär Halldor precis vid Stortorget i gamla stan.


Sen promenerade vi vidare och pratade om livet, kärleken och allt däremellan,


Just nu testar Jacqui Capoeira på ett ställe på Sveavägen och jag svarar på lite jobbmail och har hittat ett mysigt cafe som serverar avkok på citron, ingefära och honung NAM NAM! Cafe Mandala heter det och de verkar ha helt otroligt grym och god mat!


När jag såg Jacqui bända och vrida under capoeirans uppvärmning kände jag saknad efter kampsort och yoga och hoppas få in det under veckorna höst och vinter.


Nu ska jag plocka upp henne ur källarlokalen och ta med henne på middag. Ha en fin kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar