Följ med..

Mot Triathlon, Tuffa fjäll, solnedgångar och maxpuls!

tisdag 11 januari 2011

5 mål för i år och 5 förbättringsområden

Jag hade en plan för i år. 5 områden i mitt liv där jag bara måste get a grip! Jag ska sluta göra vissa saker-men så går det inte att tänka- måste tänka vad jag ska rikta den energin mot istället.



1)Det är dags att sluta bita på naglarna-> Återkommer i frågan.

2) Sluta vara så städnojig hemma ->Låta det bli lite stökigt. Ebba kryper runt med en trasa och säger "didl-didl-didl" det betyder "torkatorkatorka". Hon har sett mamma torka golvet med trasa dag ut o dag in. Skadat. När hon kissar på golvet säger hon "mamma didl". Vi ska börja meka med något istället för att städa. Men vi fortsätter ta upp kiss. Och bajs.

3) SLUTA ÄTA SÖTSAKER VARJE DAG-> ta en frukt istället.Alltså jag bryr mig inte om vikten, men det kan knappast vara hälsosamt att likt en spårhund rota igenom hela köket varje kväll efter sötsaker. Inte blir det någon kulinarisk läckerhet heller utan det som har socker i sig- det åker ned. Inte mycket men just därför torde det ju vara lätt att låta bli? Det här började efter jag blev frisk från matförgiftningen. Stört. En vana att bryta.


4) Skita i det jag inte kan göra något åt!Verkligen. Känna efter- kan jag göra ett jota åt det här? Nä->då ska jag försöka vara glad och släppa det.


5) Fortsätta strunta i mode och inte lägga så mycket pengar på kläder. Jag har inget i modegenren att göra. Det är ingen ide att jag gör spontana visiter i trendiga klädaffärer med en ide om att jag ska "köpa kvalitet och klä mig lite mer som de gör i Damernas värld" It aiiint gonna happen. Jag kommer alltid att få mer ståpäls över ett par nya löpskor än en storskjorta. Ni vet en sån där som sitter så där nonchigt på hon i affären men som gör att man ser pluffsig ut själv eller ska provspela för Dynastin. Axlar- det har jag riktiga under. Jag passar bäst i vitt linne nytvättat hår och jeans och dessa plagg har jag.


Nu till det roliga. Mina kaxiga träningsmål! :)
Mina mål. Mina utmaningar. Där jag står är de nåbara om jag sträcker på mig och spänner bågen. För andra är de helt galna. För de som tränar mycket och kan träna när och hur de vill- är de en walk in the park. Men det är hur mycket jag utmanar mig, utan att skada mig och utan att försumma min familj och mina ansvar som det handlar om. Jag har sagt att i år ska jag låta min kropp köra på alla sina växlar. Jag har bara just börjat. Jag är ung och fjunig i de här sammanhangen och står och hoppar jämfota framför ett hav av utmaningar, när och fjärran.

Allt i sin tid, allt i min tid.


Krono-logiskt! :)

28 feb- Öppet Spår. Jag ska åka 9 mil. Det får ta den tid det tar men det ska vara redigt roligt!

7e maj: Jag o mina adepter ska springa Kungsholmen Runt. jag ska springa på 1.45 och jag ska spurta in glory på upploppet och peppa mina comrades!

28-30e maj: Workout Åre. Funderar på att ta tåget och försöka cykla sista 15 milen. Hålla ett roligt fjällöppass. Återkommer.

18e juni: Mitt livs pannbensutmaning hittils. Förflytta en cykel 30 mil. Eller Vätternrundan. Förtränger detta nu ett tag.

10e juli: Vansbrosimmet. Vad jag förstår glider man med som en gummianka på Sthlms Vattenfestival i 2 km och simmar 1 km? Gött!

29 Augusti: Sthlm Triathlon Olympisk distans. Min dröm som jag inte vågade tro jag skulle klara. Tänkt på sen 1999. Inte anmäld än. Ska se hur det löser sig med cykel och sånt först. Eller hur jag ska lösa det.

25 September: Lidingöloppet. Sub 3 timmar. Eller fortare? Eller?

Sen något till roligt under hösten om jag känner för det. Det som saknas det här året är ett långlopp. Då pratar vi över maratondistans. Jag har funderat på Ursvik Ultran men, jag kände inte för det i magen och hjärtat. Än. Jag gillar att njutlöpa och springa i snö är inget jag gillar. Jag tuggar gärna lera i fjällen men då är det också dagsljus, detta går på natten. Nej det får vara. Däremot är jag väldigt sugen på Lapland Ultra som bara verkar sååå mysigt! Springa i midnattssolen? Men det står inte vilket datum det är, jag ska kontakta dem. Jag tror att det är i slutet av juni och då torde jag ha lår som stenkakor efter Vätternrundan och hittas mestadels i vatten inför Vansbro. Men det är alltid lika roligt att hitta luckor i kalendern och titta på lopp och låta det kittla i magggropen!

Hoppas du har en rolig utmaning framför dig i år! Eller fler! :)

2 kommentarer:

  1. Jag ska se till att hejja fram dig hela vägen (på väl valda platser:) runt Vättern. Kan dessutom hålla dig/er med husrum om ni vill komma innan eller stanna efter loppet(eller både och). Motala ligger ju bara några mil härifrån. I övrigt ses vi ju på Kungsholmen o kanske på Lidingö :) Kram Kram

    ps.nu ska jag ut på första passet (ett kryss i träningskalendern idag :)

    SvaraRadera
  2. Juste! ja det gör vi nog GÄRNA!!! Vad kul att du ska springa, då peppar jag dig först! :) kram

    SvaraRadera