Följ med..

Mot Triathlon, Tuffa fjäll, solnedgångar och maxpuls!

fredag 14 januari 2011

Att vara på väg- inget med träning att göra idag!

Jag sitter på Arlanda. Klockan är 6 på morgonen. Något är annorlunda. Jag har inte sovit. Jag har beställt grönt te istället för min sedvanliga "dubbel latte på lättmjölk extra varm tack".
Jag vågar inte dricka kaffe när jag är såhär trött.

Jag brukade älska att flyga. Möjligheten att bara kliva ur sin vardagliga roll och röra sig bland människor som inte vet om du flyger hem eller bort. I jobb eller privat. Nästan låtsas vara lite viktig.

Så lajbans var det nu inte efter ett tag när jag for skottspole mellan London och Sthlm.

Idag är det ruggigt skönt att vara själv. Jag är trött nå så in i bängen. Av ältande. Av tänkande. Av att belasta mina vänner med mitt tänkande. De som ställt upp är jag så evinnerligt tacksam till. De som vågat fråga emot. Min syster, Olivia,Helena, Sofia, Anna, Mikaela Boel. Ni är värda att nämna såhär publikt! Tack för era kloka tankar, och omtänksamhet.
Det här "problemet" har varit som en separat organism. Jag har lyckats isolera den så den inte fått inkräkta på det som JAG vill ha i mitt liv. har varit genuint lycklig och glad och sprallig. Men att den finns och fortgår, stämmer inte överens med hur jag vill att livet ska vara.

Nu har jag en vecka. Att vara helt själv bland folk som inte vet alls vem jag är. Jag tänker inte vara osocial men jag är inte här för att vara det sociala bi jag vanligtvis är. Jag är här för att surfa, yoga, vila, ladda inför jobb-våren, och känna efter. jag är sjukt träningssugen dock! :) Känner inte av de 2,5 milen så nu ska här springas i mina gröna kamelonter!

Känna efter. Yogan spelar en central roll då. Och meditation. (Jo jag kan sitta still ibland). En väg in för att lyssna på vad hjärtat säger.

Visst lyssnar man väl på hjärtat varje dag men tror inte alltid det hinner prata klart. Blir avbrutet och hinner inte nyansera och motivera och då kan det vara svårt att följa det beslutet, fö rman hinner inte känna in exakt hur bra det kan tänkas bli. Jag har jobbat med målbilder länge. De brukar slå in.

Flyget går 0700. Ska sova på planet. Tar taxi från Agadir till Tagazout som är en liten fiskeby. Ingen bankautomat tex. Måste handla boardshorts och bikiniunderdel. Sen ska jag I HAVET. Sen äta. Sen sova. Sen...surfa! ÅÅÅÅÅÅH!

Ha en fin helg!

1 kommentar:

  1. Njut underbara du! Livet har sin gång och allt kommer att lösa sig till det bästa. P & K

    SvaraRadera