Följ med..

Mot Triathlon, Tuffa fjäll, solnedgångar och maxpuls!

torsdag 13 januari 2011

Låta träningen ta plats

Gör jag redan. Men nu ska den ta mer plats! :)
Rent fysiskt hemma. Visst- jag är med på Funbeat och Jogg (fast jag har inte fyllt i kilometrar sen juni) men jag såg den här stora årskalendern på Granit (JA jag råkade gå in på V-malmsgallerian på vägen hem , hade lite egentid när Ebba var hos farfar på kulinariskt äventyr). Jag tänkte fylla i alla träningspass och markera vila med grönt.
Varför?
1) Kul att se hur många pass det blir.
2) Motiverande- om den sitter där när jag är lite seg (någongång..)
3) Intressant- att se vad det blev mest av. Jag färgkodar. Tänk om fröken anti-styrka skulle 2011 komma upp i 50 stycken styrkepass. Det är mindre än ett i veckan. Det är målet! Regelrätta styrkepass. Där kom ett till mål...
Testa själv!
Imorse blev inte den morgonrunda jag längtat så efter av. Klockan halv tre skrek liten av mardrömmar. Fick lyftas in. Efter 3 timmars elvispande i sängen gick samma upp och lyckades slå på micron. Då var man klarvaken.
Jag hade säkert varit lika seg i kolan idag även om jag sprungit, men då klockan 0530 var jag mest grinfärdig.
Jag tror inte jag är ensam om att helt enkelt inte funka utan bra sömn. Min kropp behöver sova för att vila upp sig annars blir jag seg, sömning, sur, frånvarande, min tinnitus blir värre och jag får ont i kroppen. 7 timmar funkar. Men 4,5 funkar INTE. Var dessutom tvungen att riktigt tänka på jobbet idag och jag kände hur jag tog mig igenom dagen via flertal starka kaffekoppar. Mitt hjärtfel börjar oftast spöka också när jag inte sovit bra.
Vad tar vi med oss för bra av det här då? Jo jag lägger mig tidigt med Jonas.....Coltings bok! Har planerat morgondagen för att det ska flyta på.
Vakna-nej det råder jag icke över. Valla skidor. Många tunna lager.
Frukost: omelett+gröt+kaffe+apelsin Ca 08.00
Lämna troll på dagis. Hoppas stå på färdigvallade skidor kl 09.30 på Ursviks motionsspår armerad med sjukt bra musik, ruggigt starka armar, en målbild av Wassberg, banan, vatten och maltodextrin.
Jag glider fram med bra fäste i 2,5 mil. Pigg och glad efter. Stretchar ordentligt. Där har vi upplägget. Nu genomför vi det. Klockan är 21.00. Dags att skrapa valla!
Ha en fin kväll.

1 kommentar:

  1. Jag har också en sån kalender men glömt sätta upp den:) ska härma dig/:)
    Stor stor kram

    SvaraRadera