Följ med..

Mot Triathlon, Tuffa fjäll, solnedgångar och maxpuls!

söndag 9 januari 2011

En rolig söndag. Veckans träning- och nästa

Ebba-en brud som går helt på känsla...

Något har saknats denna vecka. Igår satt jag sent på kvällen och kände att det var en känsla som fattades....tänkte efter och eureka! Jag har bara sprungit en dag denna vecka! Ett pass saknas, mina intervaller! Jag saknar löpningen så när det blir för lite. Är väldigt sugen på långpass nu, speciellt när jag läser den här brudens utmaningar.


Jag längtar efter ett riktigt långt löppass. Faktiskt gärna genom stan. Ska försöka få till det i veckan...på något sätt..har ett ärende till söder så why not?

Veckans träning blev:

Måndag: Sjukt bra allround styrkepass. Ska börja lägga till marklyft med TUNGA vikter sen. Snälla Pia på Fitness Club konstaterade igår att jag nog lyfte för lätt.
Onsdag: En snöig mil
Torsdag: 1/2 timme yoga
Fredag: 2 mil skidor. Svårvallat "0-före". No comments. Ska ta till mig av MarathonMia's korta och koncisa tekniktips.
Lördag: "lätt" spinn (Man måste kunna prata lite som instruktör så kunde inte gå helt lös). Liten cirkelstyrka på 20 minuter med planka, rumpa och marklyft.


Söndag: Nej. Jag var för trött. Sovit för dåligt. Tog med mig Ebba, hennes bästa farmor, mormor och Mikaela och Carl och åkte till Kista för att titta på husdjursmässan. På bilden nedan är Ebba förtrollad av kaninhoppning! Det var roligt att se reaktionerna från henne på alla djur.



Jag o Mickis babblar som två yrhöns och hann planera lite inför vårt gemensamma klassiker pojrekt. Mer kommer om det!

Nästa veckas träning:
...blir en utmaning. Jag måste faktiskt jobba. Jag vill umgås mycked med Ebba innan jag åker. Jag bör förbereda lite matlådor och handla mat och se till att massa saker är iordning innan jag drar. Jag har 5 dagar med hämtningar, lämningar, möten, gärna 7,5 timmar sömn per natt och det vanliga hemmapysslet att passa in samt en del ärenden att beta av. PLUS att jag sjuder av träningsglädje och skulle behöva beta av 2,5 mil i spåret eftersom det inte blir några skidor veckan efter för att vara i fas för Vasan.
Således:
Måndag: Transportlånglöp hem från jobbet via ett ställe där jag kan köpa dessa. Så då klipper jag två flugor i en smäll. Behöver inte lämna och hämta så kör långpass på jobbet också! :)
Tisdag: Styrkecirkel efter jobbet på gymet.
Onsdag: VILA
Torsdag: Kanske springa morgon om jag är på humör.
Fredag: D DAY. 2,5 mil i Ursvik ska avverkas. Packa det sista.
Lör-sön hoppas jag surfa några timmar och yoga lite på stranden och även jogga där. Inga måsten, det har jag ju aldrig, men nu ska jag släppa Vasa-fokus en vecka.

Hoppas ni får en toppenvecka!

1 kommentar:

  1. Det är en utmanande vecka du har framför dig, håller tummarna för att det går som du vill! :D

    Tack för din peppande kommentar i min blogg! Vore ascoolt att springa Kungsholmen runt. Resan behöver inte bli så dyr om man tar bussen ner, då handlar det bara om att fixa sovplats men det ska väl inte vara så svårt.

    Träningsprogram har jag, typ. ;) Min plan är att varje vecka köra ett långt, lugnt pass på 9-11 kilometer, ett kort pass på 3-5 kilometer som ska gå i ett jämnt och för mig ganska högt tempo, samt ett pass där jag kör fartlek/intervallstuk. Låter det okej?

    Kram på dig!

    //Jenny

    SvaraRadera