Följ med..

Mot Triathlon, Tuffa fjäll, solnedgångar och maxpuls!

lördag 26 mars 2011

Ledig Lat Lördag


Av ingen anledning alls förutom att det är en av mina "powerplatser"- Kengis Fors utanför Pajala förra sommaren



Tjohej!

Trots bastu, bubbel och bästa brudarna igår och en sväng på trångt uteställe samt 32 km i kroppen vaknade jag förstås tidigt..men i med öronproppar och stängde dörren och visste att Ebba hade det toppmys med farmor!

Men det går ju inte att sova när solen letar sig in. Upp o hoppa!

Öppnade gårdagens post och såg att jag fått kläderna från Expedition Åre att hämta ut. Jippi! :) En bra anledning att stoppa lillan i vagnen och gå ut i solen.

Jag känner av gårdagens pass, det var länge sen jag sprang två så långa pass inom en vecka. Men känner inte av det så mycket att det är någon fara för imorgon. Det stramar lite i låren sådär skönt.
Running Sweden har inget "organiserat" pass imorgon då det är Premiärmilen. Jag saknar lite ideer om en rolig runda så har bestämt att jag ska springa till Liljeholmen och springa en mil med Helena där- och sen vända hemåt! Vilken bra ide eller hur?


Sen ska jag börja titta på banan inför TEC och uppladdning för det, läsa på Funbeat hur de ruttade ULTRArävarna gör. Ja jag vet, jag ska bara springa 5 mil- och många ska springa 8,5 och 16 mil- men att börja ta in ett långlopptänk redan nu och testa kan ju bara gynna framtida utmaningar!

Bäst idag: Solen, och alla som tar sig an sina egna unika löparutmaningar. Det är inte när någon springer maraton 5 minuter snabbare än förra gånger som berg flyttas. Det är när någon vågar springa längre än de sprungit förut, tar sig tillbaks efter en skada, rosenkindad berättar att de klarade att jogga 5 kilometer- sin första mil. Hör av sig och vill ha tips. Det gör mig varm i hela kroppen!

Sämst idag: Orättvisor i världen. Alltid. Varje dag. Gör det lilla du kan. Var uppdaterad. Ifrågasätt. Var glad för det du har.



Nu går vi ut i solen och rör på oss! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar