Följ med..

Mot Triathlon, Tuffa fjäll, solnedgångar och maxpuls!

lördag 12 mars 2011

Schlagerspinning


God lördag!

Sitter här på lånad energi, lånad motivation och lånat sömn har jag också.
Det man lånar måste man lämna tillbaks. Annars blir det räntekostnader och så kommer en stor elak indrivare och slår en hårt i ansiktet.



Jag har lånat sömn och vila av mig själv denna vecka. Jag ska låna det i 2 veckor till men räntan tickar på och i form av dimmigt huvud och kort stubin är indrivaren här och drar mig i armen.
Ebba mår bättre men vägrar ta medicin så man får bända fast henne och tvinga i henne med en spruta. Känns inte så roligt. Däremellan är hon pigg om än snorig- skönt att hon är bättre!
Vi vaknade vid 6 imorse så har lyckats knåpa ihop ett schlagerpass med hjälp av stora koppar starkt kaffe. Det gick jättebra! Nöjda kunder ger väldigt mycket extra energi och en boost som bär långt!
Här hemma har jag en klängig hostig liten tjej som verkar rätt less på att vara inne. Men såsom hon låter och snorar vill jag inte att hon ska anstränga sig. Hon har hittat "Family Guy" att titta på- tur att hon inte förstår engelska...
Jag har gjort fisksoppa och satt en deg. Försöker tvätta och få undan det värsta för imorgon- om allt går som jag tänkt och jag får sova ordentligt inatt ska jag ge mig ut på långpass! :) LÄNGTAR!
Sen är det att förbereda nästa vecka- som är den mest späckade på hela våren. Veckan efter är halvfull. Veckan efter det- ännu lugnare. Mer tid till träning, mer tid till en då frisk Ebba. Jobba mina 35 timmar (3 timmar i veckan är min spargris till lång sommarledighet! :)).
Solen skiner och att man ser allt damm gör att man vet att det är VÅR. Termometern visar 7 grader, det är massa folk som går runt sjöarna. Snön smälter- kommer sakna den men sommaren har ju sin charm också. ;).
Ha en fin lördag! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar