Följ med..

Mot Triathlon, Tuffa fjäll, solnedgångar och maxpuls!

torsdag 5 maj 2011

2 dagar till..vad?

Ja för ambivalens är mitt mellannamn.

Ska jag springa Lidingö Ultra? Eller Kungsholmen Runt? För nu får jag höra att det finns plats. Får veta att stackars Kristin inte ska springa 10 kmarn på KH Runt och glatt hejar på vad jag än tar för mig på lördag.

Lidingö Ultra skulle ge mig: ett ultralopp, backträning, testa på inför Lidingöloppet (ja den där backen som jag fnyst åt får jag äta upp 2 gånger). Träffa Ultrafolk. Springa långt. Precis som jag gillar bäst.

Men Kungsholmen Runt var det jag bestämt mig för. Som skulle bli en utmaning i att springa fort. Som jag har en plan för.

Det var fyra veckor sen TEC. Har inte direkt tränat långpass, inte så mycket backar. Men jag har tränat. Och jag är revanschsugen. Och jag vill springa långt. Kroppen är som vanligt- pigg och glad. Huvudet är sömnigt. Imorse skulle vi prompt upp klockan fem och läsa en bok om bilar.

Har unnat mig mat från vår restaurang i Bonnierhuset istället för matlåda i två dagar. Det resulterar i mycket större portioner- och bönor! Och efterföljande magknip. Tokladdad med mat iallafall.

Som jag skrivit tidigare- man blir inte mer vältränad i kroppen sista veckan inför ett lopp- men man har mycket att hämta i att tänka positivt och slå sig lite för bröstet. Sova bra, äta bra.

Jag kan tänka att jag aldrig orkat springa längre än 11 km i 5 min/ km tempo. Eller så kan jag tänka att jag ska försöka springa 21 km i 5 min/ km tempo. Jag kan tänka att jag inte tränat tillräckligt mycket fart, är för långsam, för tung för seg. Eller så kan jag tänka att jag tränat bra, är stark och frisk och verkligen ska satsa mot mitt mål och se hur långt det bär.
Man har alltid ett val hur man ser på saker och ting, och som kloka jäklaranamma Emliscious (kolla hennes axlar- mumma!) skriver: av med offerkoftan!

Jag tävlar ju inte mot någon annan, ingen annan dömer mig, inte jag själv heller, om jag gjorde så gott jag kunde- och verkligen tog i så det knakade och inte gav tappt när det var tungt.


Hellre lyss till ett vrål av utmattning än att aldrig flåsa alls

...får bli mottot inför lördag.

Ja, vad man än tar sig för på lördag...humtidumti......


Jag återkommer. Men jag ska gå till Runners Store i e.m och hämta nummerlapp och få min startgruppsverdict iallafall.

3 kommentarer:

  1. Yes! Nu har jag min anmälan och nummerlapp inför lördag... Hur blir det för dig?? //Erik

    SvaraRadera
  2. Kör hårt på lördag!! Följ mitt motto att hellre satsa än fega. Testa hur länge du orkar 5min/km. Det värsta som finns är ju att gå i mål pigg :)

    Själv blir det 10km varianten. Mitt livs första millopp!

    Trodde aldrig jag skulle bli en sån som ställde upp i långlöpartävlingar :)

    SvaraRadera
  3. Bra grabbar! Vi kanske ses.... Får se var jag hamnar- Lidingö ellerKungsholmen :)

    SvaraRadera