Följ med..

Mot Triathlon, Tuffa fjäll, solnedgångar och maxpuls!

fredag 27 maj 2011

Endorfinjakt i dagarna tre - dag 1

Efter 9 timmars underbar sömn inramad av Louise Boije af Gennäs nya och DN på andra sidan rullade jag och Karin iväg mot Åre. Jag ska inte sticka under stol med att jag var så sömnig. Lite kaffe i Ytterån. Rulla vidare. Åre mötte oss med Åreväder. Jag älskar Åreväder. Det regnar lite, det är moln som man nästan kan ta på och det är mysigt inne som ute.

Planen var att reka banan inför mitt pass på söndag. Mitt pass som gick från ett "kan inte du ta några med och springa på fjället" förra året. Till att 40 pers (vilket jag satte som max) vill följa med och springa och andas fjälluft. Jättekul. Jätteutmanande. Hur ska alla få plats?
Hur ska jag få med alla, på alla nivåer? Man får tänka till och ta sin kompis till hjälp.



Jag i mitt rätta element


Efter skratt och skutt på lederna runt Fjällgården ramlade vi in på arenan och Workout Åre som var i startblocken. Vi kittade oss som nedan och fick ett fantastiskt hotellrum- som alltid! :). Lunch och naprapatbesök hann jag med vilket hintade om att jag har något knas i min L4, L5 med nerver inblandade....ja inte så mycket att göra åt nu.


Grindvakterna som Sara kallade oss


Fick köra Functional Moves med goa Jessica Clarén och sen CX30 med Fredrik Andersson. Två fantastiskt roliga pass med suveräna instruktörer. Jag försöker känna av kroppen hela tiden: Försiktig med ben, ös på med bål, ös på med armar.

Sen fram med cyklar för Thomas Midnattsspinning- som numer är en klassiker.

Middag käkade vi med eminent sällskap: Magnus Hagström, Nils Torring, Sara och Monica Björn.

Och Kakan och Mallan! :) Och nu ska vi sova för imorgon är det fullt ös makalös i jakten på återkommande endorfinkicker i träningens fjällmecka!


Sov så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar