Följ med..

Mot Triathlon, Tuffa fjäll, solnedgångar och maxpuls!

tisdag 3 maj 2011

Alive and kicking

Såhär fina tårtor bakar Sofia! (godaste frostingen!)

De får det att låta så lätt- bara för att sälja tidningar!


Ajabaja. Säger Ebba fast hon menar att man inte ska äta jord. Det är väl inte så noga med det tycker jag. Jag menar att man ska sova.



Inte vakna 0300 och vilja sova hos mamma. Inte sen gå upp 05.30 och under ett obevakat ögonblick ta sig in i kylen och smörja in ansiktet i senap. Snark.


Blir alltid lika fascinerad av allt klagande på vädret-om det är en sak man inte kan göra något åt- så är det vad skyn har att erbjuda. Bara att gilla läget. Och idag kunde ju alla innerstadsbrudar nästan få riktig användning för sina Hunterstövlar på Odengatan och använda den där dödräv- mössan en gång till. Tänkte jag lite PMS'igt på väg till dagis.

Angående bilden ovan så tittade jag vad det var för mirakulösa 8 tips man skulle följa och jag kan bespara er att leta upp tidningen- inget nytt under solen. "Ät dig lagom mätt" "rör på dig". Ja något sånt.

Är det någon som glömt att jag ska tävla i mitt första triathlon i år? Inte jag! Det lurar där i bakhuvudet. Har varit inne på Funbeats Triathlondiskussionsgrupp och ser ord jag inte riktigt är bekväm med- ligga på rulle? Aerobåge?


Men jag ser fram emot det här äventyret- även om det får ligga där framme- i sommar. Jag har hittat ett 10 veckors nybörjar triatlonprogam som jag ska trampa sönder med min löpmachete. Jag tänker simma insjöar i Värmland, fiska till mig ett teknikpass med Daniel, cykla på Filipstadsvägen eller varför inte vägen in till Vålådalen? Ja den!

Springa- känns det som jag kan. Hade nog hellre sprungit de 4 milen och cyklat 1 mil.


Nehej nu ska jag läsa in en databas- för jag ska ta över en ny kund- en idrottskund sörru! Att revidera idrottsföreningar är väldigt kul- för de som jobbar med det är ju som oftast sportintresserade.


Annars har jag på lunchen försökt mailledes charma till mig en startplats i en högre startgrupp inför Kungsholmen Runt. Meriter? Tja vad säger man. Här är mitt senaste halvmara resultat. 8 år gammalt. Kommer ihåg att jag inte mådde bra alls. Tiden säger allt- 1.58. Vi klipper 10 minuter på det nu va? För att få hjälp med startgruppsbytet- efter två mail-hänvisas jag till Runners Store på torsdag.


Undrar vad det är som jag in person ska få till som inte mina förklaringar per mail gör? Tar de en titt på mina 400-meters ben och min Zumbarumpa och säger uhuh sista- you no go faster than 2 hours!!! Jag återkommer iallafall med resultat i frågan.


Imorgon kväll sparkar vi igång en nybörjarlöpgrupp på jobbet och ser fram emot att se ögon tändas med löpargnistan..den blir bara starkare och starkare och manifesterar sig till slut i det här underbart, galna, löpdrivet som man inte kan leva utan. Ni hajar va? :)


Ha en fin kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar