Följ med..

Mot Triathlon, Tuffa fjäll, solnedgångar och maxpuls!

söndag 29 maj 2011

Workout Åre- Endorfinjakt- kulmen dag 3



Kamelonter- vinner inte på skönhet- men skön'het- bästa skon för inomhuspass






Delar av mitt bästa gäng på väg ned efter Fjällpuls

Jonas Nordin pekar med hela handen och säger " burpees"

Polarlöpning med Magnus Hagström- en av mina nya inspirationskällor

Energikälla #1
Energikälla #2




De senaste fyra dagarna har varit väldigt: * Utmattande * Inspirerande * Intensiva *Fascinerande.


Utmattande för att jag är trött. Behöver redig vila. Inspirerande för att jag har fått umgås med, träna för och lyssna på människor som jag har respekt för och vill lära av. Intensiv för vi har både hängt, tränat, hjälpt till och jag har haft mitt pass. Fascinerande för att det är så underbart att se vad rörelse, i grupp, ute som inne, till musik eller inte, gör med människan.






Det är underbart att se hur ett tonläge eller ett ord från en instruktör som redan förtrollat sin klass kan höja energin i rummet.


Det är grymt att känna hur kroppen svarar fast den kanske egentligen tycker att den svarat på "hallå orkar du" lite väl många gånger.



Det är så spruttibangbangenergigivande att få hänge sig totalt och egoistiskt- fast altruistiskt ändå- till muskelnedbrytning, endorfinjakt och njutning en hel helg med en av sina bästa bästa vänner, och samtidigt träffa nya.


Endorfinjakt dag 3


Vaknade som vanligt tidigt tidigt söndag morgon. I en parallell tid hade jag velat knyta skor och springa iväg ensam i fjälltystnad på en morgonrunda men idag var jag lika sugen på att springa på fjället, med ett gäng efter mig. Eventuellt före mig.


Frukost blev det inte mycket med. Ägg, lite frukt och kaffe! Ca 20 stycken laddade väntade kl 09.00. Gjorde en snabbkoll av skor. Mycket nya fina som vi skulle lera ned sen. Mycket pigga blickar och hårda ben!


Utmaningen var gruppens spridda träningserfarenhet, lutningen, och att kunna få ut backteknik på ett vettigt sätt. Att ha kul- det är jag bra på så det var jag inte orolig för! :)



Så vi började gåjogga upp mot Tott. Regnet strilade snällt. Vi stretchade och gick igenom överkroppen vid Tott. Testade överkroppsteknik under jogg bortemot starten på solstigen. Där gick vi igenom teknik för nederkroppen och lade ihop alltihop för att börja klättringen som är tuff! För alla, oavsett nivå. Men det gick jättebra- i olika tempon.



Sen kommer njutlöpningen där man får skutta och hoppa över stock o sten på en fin stig ut i Tottbacken. Här körde vi intervaller i 10 minuter och de var så duktiga, vilken förändring i stegfrekevens och hållning på bara 1 km jogg. Bara rös och mös för mig själv och peppade så mycket jag kunde.


Sen rullade vi ned via en smal skuttig löpglad stig ovanför Tott för att öka till dunder och brak fart nedför mot byn. Karin var helt fantastisk som hjälpis och såg till att ingen blev ensam. TACK!


Rosiga kinder, glada miner och endorfinstinnhet var mitt mål och det uppnåddes med råge. Fick så mycket fin feedback och tack, kramar och leenden så jag kommer inte kunna vara trött och seg imorgon när jag tänker på det det. Tack! Alla som var med! Löparglädje och kärlek!






Något urlakad gav jag och Karin oss i kast med Body Combat. Bål och ben undrade vad i helskotta detta var fråga om men den gamla kampsportaren i mig älskar att sparka och slåss om än i luften.


Fick sedan åka bil ned med Magnus och Sara som fick parera min verbala diarre heeela vägen till Sthlm! Tusen frågor hade jag.


Väl hemma möttes jag av en blomma och ett kort med den här texten:



"Till världens bästa mamma på Mors Dag


Puss o kram Ebba "


Och då liksom brister ju bara allt. Det är ju inte Ebba förstås som ordnat detta utan hennes pappa men det är ju precis det jag vill vara, världens bästa mamma till henne. Och det kan jag vara när jag får åka bort och fylla på batterierna. (Sovskafferiet gapar dock lite tomt.)





NU laddar jag om. Det är nya träningsmål. som ska uppnås. Jobberg som ska betas av. Det här triathlonet börjar torna upp sig på horisonten och det ska tydligen till en del material för det. Träna i vatten och cykla ska man också helst ha gjort visar det sig. Har fått instruktion idag i hur jag tar av våtdräkten så nu känner jag att jag är på G! Eller hur? :).




Tack Thomas, Marianne, Therese för ett fantastiskt event- bättre o bättre!




Karin för en supermysig helg




Min bästa mamma, Ebbas farmor o Ebbas pappa för hjälp med passning




Sara o Magnus för skjuts hem...




...de som var med på mitt pass




alla instruktörer




och alla andra som gjorde den här helgen till något riktig fantastiskt!









Från Sumpan over and out.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar