Följ med..

Mot Triathlon, Tuffa fjäll, solnedgångar och maxpuls!

onsdag 4 maj 2011

Det fattas ett lopp

Det fattas en middag också- ätit en proteinbar, en halv kexchoklad och en omgång popcorn- det är så tappat så jag skäms!

Men jag mös hellre med en gosig varm liten snart- tvååring än gjorde middag. En liten unge som nu svarar på vad hon gjort på dagis: "måla". Målat vad? "baj". Jahaaaa såklart!

Något fattas mig..... inte energi. Inte ork. Inte mod. Inte vilja. Inte pannben heller.
Men ett lopp! Ett långlopp! När jag pratade med Peter och gänget idag som ska springa Lidingö Ultran på lördag så rev det i kroppen. Jag är så revanschsugen. Jag vill springa in i den där puritanska dimman som är klar, fast dimmig, fast kristallklar ändå, dit man kommer när man tagit ut sig på ett riktigt långt lopp. Träffa roliga människor med samma intresse. Dit vill jag.

Jag tittar på tävlingsschemat på Funbeat och ser att det enda lopp som passar in i sommar är..... Jättelångt 11e juni! För jag vill inte vara ifrån Ebba den 2a juli då vi ska fira hennes 2- årsdag och hon just varit borta med pappa sin en vecka.

6,8 mil. Känns ok- men skulle kunna tänka mig att springa i lag..nu när jag tagit steget in i gruppträningens förlovade värld. Vem skulle vilja springa 6,8 mil? Eller ska jag springa själv?

Nu har jobbet med Lidingö Challenge och administration runt anmälningar av de drygt 400 (!!!) anställda som ska ta sig an en av Lidingöhelgens utmaningar dragit igång på riktigt. Massa spännande händer. Mycket att göra. En bra dag på jobbet börjar med en god natts sömn.


Bums isäng med er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar